پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فتنه‌گری‌ها مربوط به ادوار خاص نبوده و تکرار می‌شود/ تمسک به ولایت و رهبری راه نجات کشور است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسین مظفر با حضور در بزرگداشت ۹ دی در میان مردم ساری با اشاره به گرامیداشت این روز و نقش‌آفرینی و حماسه‌آفرینی مردم ایران در حماسه ۹ دی، اظهار کرد: ۹ دی حماسه مثال‌زدنی از ملت قهرمان ایران است که جانانه و با تمام وجود با رهبر انقلاب و شهیدان خود تجدید پیمان کردند و در برابر مخالفان و فتنه‌گران ایستادند و اعلام کردند که اگر آنها می خواهند در برابر دین و انقلاب و ملت بایستند ملت ایران در برابر همه دنیای آنها خواهد ایستاد و همه اهداف آنها را خنثی خواهد کرد.

وی گفت: فتنه‌گران تصور کردند مدتی از انقلاب گذشته و مردم به خاطر مشکلات موجود از انقلاب‌شان سرد شدند و نسل جدید با انقلاب بیگانه است و بهترین فرصت برای فتنه‌گری است اما همین جوانان و نسل جدید که خود را ادامه دهنده نسل گذشته انقلاب تلقی می‌کردند جانانه به میدان آمدند و در برابر فتنه گران ایستادند و اهداف پلید آنان را خنثی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رویدادهای تاریخی صدر اسلام که همواره نمادی از تقابل بین حق و باطل بود، بیان کرد: رویدادهای گذشته باید درس عبرتی برای ما باشد و نسل جوان ما باید آگاه باشد و بداند که رویدادهای جدید ریشه در گذشته دارد و همواره حق و باطل در مصاف با یکدیگر بودند و در طول تاریخ پیمان‌شکنان و فتنه‌گرانی بودند که همواره در برابر آنان ایثارگران و حق‌طلبان حضور داشتند.

مظفر با اشاره به پیمان‌شکنی و نقض عهد یاران نزدیک حضرت علی (ع)، بیان کرد: حضرت امیر(ع) در آن روزها فرمودند وقتی که من به خلافت رسیدم و زمام امور را در دست گرفتم سه گروه با من مخالفت کردند یک گروه پیمان‌شکنان کسانی که یار من بودند اما از من جدا شدند و اعلام موضع کردند دیگران گروه از افراد ساده لوحی بودند که مسلمان و عابد بودند اما جاهل و ساده اندیش و بی بصیرت بودند و نتوانستند در این آزمون سربلند بیرون شوند و گروه سوم ویژه خواران و باطلان و مخالفان بودند که دنبال امتیاز و ویژه‌خواری بودند که با این سه طایفه درگیر شدم.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع و تکرار چندباره آن در نهج البلاغه بیان کرد: پرداختن به این رویدادها و آشنایی با آنها می تواند برای نسل جوان مایه عبرت باشد چرا که نمایانگر این است که حق همیشه مظلوم است و نشان می‌دهد در طول تاریخ همواره در برابر حق باطلی عیان می‌شد و نکته بعدی این است که به ما هشدار می‌دهد که فتنه تکرار شدنیست و مربوط به گذشته و ادوار خاص و دوران حضرت امیر نیست و حتی بعد از رحلت امام راحل و سکانداری رهبر فرزانه فتنه گری‌ها از بین نرفت و از این پس نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: ما باید این تجارب را چراغ راه بصیرت خودمان قرار دهیم. باید هوشیار و آگاه باشیم و بدانیم کجا باید در مصاف با جبهه باطل حاضر شویم، کجا باید دفاع کنیم کجا فریاد بزنیم و کجا سکوت کنیم.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصاف همیشگی حق و باطل، بیان کرد : حق و باطل همواره وجود داشته و در برابر متمایلین به حق افرادی طالب باطل و فتنه‌گر بودند که این دو با هم امتداد پیدا می کند و  تفکیک حق و باطل دشوار می‌شود از این رو بصیرت لازم است تا این دو از هم تمییز و تشخیص داده شوند.

سخنران روز ۹ دی در ساری ادامه داد: برای همین است که فتنه‌گران همواره به دنبال این هستند تا در جامعه در میان مردم حق و باطل را با هم امتداد دهند و مردم را فریب دهند و هرگاه رویه بر همین منوال باشد کار بر حق گرایان دشوار می شود و ابزار هدایت در اینجا بصیرت است.

مظفر یادآور شد: پیمان شکنان کسانی بودند که جزو اصحاب پیامبر و از یاران امیرالمومنین بودند، در جنگ‌هایی با مشرکان مبارزه کردند  اما همین که رسول خدا رحلت فرمودند و  امامت امیرالمومنین آغاز شد آنها دچار وسوسه و گرفتار مسائلی شدند که آنها را وادار به نقض عهد کرد.

 وی افزود:  حسادت‌ها، امتیاز خواهی‌ها و پست‌ها مسؤولیت‌ها و ویژه خواری‌ها و طمع کاری آنها اجازه نداد که آنان همراه علی باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به نقض عهد این افراد گفت: در مقابله با حضرت امیر افرادی نقض عهد کردند که همراه رسول‌الله بودند و در جنگ احد در کنارش حضور داشتند و تا آخرین لحظه از پیامبر دفاع کردند.

مظفر با اشاره به نقش عهد دو بار پیامبر طلحه و زبیر در زمان خلافت امام علی گفت: طلحه و زبیر در کنار پیامبر برایش شمشیر زدند و زبیر آنقدر  به نفع اسلام جنگید و شمشیر از نیام کشید که به او لقب شیخ‌الاسلام را  دادند و از کسانی بود که سلمان درباره او اعلام کرد که او آگاه تر از ما به حق علی است  و امام علی درباره زبیر فرمود زبیر از یاران ماست اما با رسیدن به خلافت حضرت امیر از او درخواست پست و مسئولیت کردند و امیرالمومنین با نمادی از عدالت جواب آنها را داد و آنان فهمیدند نه تنها نمی‌توانند از علی پست و مسئولیتی بگیرند بلکه امتیازاتی که در گذشته به ناحق گرفتند را نیز  از دست خواهند داد و از آنجا راهی مکه و همراه عایشه شدند و به معاویه نامه نوشتند.

وی تصریح کرد: در حقیقت اولین کسانی که جزو بیعت کنندگان با امیرالمومنین بودند آغازگر جنگ علیه مسلمین می‌شوند و امام هرچه تلاش کرد با آنها درگیر نشود موفق نشد تا اینکه آنها مسائل را به وجود آوردند و افرادی را به شهادت رساند که امیرالمومنین با آنان درگیر شد.

مظفر با اشاره به ماجراها و نقص ها و کارشکنی‌های دیگر  در جریان جنگ جمل و نهروان گفت:  امیرالمومنین سعی کردند با این افراد درگیر نشوند چرا که آنان ادعای اسلام و مسلمانی و نماز شب و روزه و عبادت داشتند اما وقتی دیدند راهی نیست تصمیم به نبرد گرفتند و ۴ هزار نفر را به درک واصل کنند.

وی با بیان اینکه اینها بی‌بصیرت‌هایی بودند که دچار خفت و خاری شدند، افزود:  ناکثین، قاسطین و مارقین تنها مربوط به زمان حضرت امیر نیستند در همین دوران ما با این سه گروه مواجه هستیم و در شرایط مختلف از آنها شاهد کرنش هایی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ناکثین و مارقین کسانی هستند که ادعای دفاع از امام را داشتند اما بعد از رحلت از امام دگرگون شدند به دنبال باج‌خواهی بودند و ظاهراً بیعت کردند اما بعد از آن نقض عهد کردند و تعداد آنها زیاد است که اینها در برابر اختیارات رهبری ایستادند در حالی که وقتی مدعی طرفداری از امام جامعه هستیم باید به  فرموده امام راحل عمل کنیم و نباید در مقابل اختیارات موضع بگیریم.

سخنران ۹ دی در ساری گفت: راه مقابله با فتنه گری‌ها، اول بصیرت و آگاهی است و دوم مسئله حق گرایی به جای شخصیت گرایست و در تمام فتنه گری‌ها بسیاری از شخصیت ها حضور داشتند که نقض عهد کردند.

مظفر با بیان اینکه  تنها چیزی است که ما را به ساحل نجات می‌رساند تمسک به ولایت و رهبری است، گفت:  دوران امامت رهبر فرزانه ما اگر سخت تر از دوران حضرت امیر و پیامبر نبوده اما راحت‌تر هم نیست چرا که در آن زمان همه مسائل بعد از پیامبر روی کار آمد اما در زمان رهبری شاهد بسیاری از حوادث ناخوشایند ، کارشکنی‌ها و فتنه‌گری‌ها هستیم.

 وی ضمن قدردانی از بصیرت  ملت ایران ، یادآور شد: خوشبختانه ملت ایران در این امتحان سرافراز بودند و با قدرت در برابر فتنه‌گران ایستادند و در برابر هجمه ها قد علم کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۹ دی یوم‌القران  و روز جدایی حق و باطل است و خداوند مژده و وعده داده است اگر در برابر باطل ایستادگی کنید به شما آب حیات می‌بخشم و کسانی که جفا کردند و به ارزش‌های انقلاب و آرمان های شهیدان پشت کردند خوار و ذلیل خواهند شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ/ ق


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.