پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| فرماندار شهرستان نور: تمامی مراحل المان شهر نور در هیأت انطباق شهرستان مصوب شد/ توضیحات سازنده المان درباره طرح

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «نصب المان نامتعارف میدان امام رضا (ع) شهر نور »  در سامانه فارس‌من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در توضیح این سوژه  درخواست  شده است که مسئله نصب المان نامتعارف در میدان امام رضا (ع) شهر نور از سوی نهادهای نظارتی بررسی شود.

علی شادمان فرماندار نور در این‌باره در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تمامی مراحل اداری شامل تصویب طرح و تخصیص اعتبار از سوی شهرداری و شورای شهر نور مصوب و در هیأت انطباق شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: در خصوص محل نصب فعلی به‌ پیشنهاد اعضای شورای تامین شهرستان و با موافقت فرمانداری انجام شده است.

رضا یحیایی مجسمه‌ساز بنام ایرانی که سازنده برج آسمان میلاد را به وزن ۱۹ تن طراحی و اجرا کرده است در ارتباط با طراحی المان شهرستان نور در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: زیر این المان شمسه طراحی شده که در حین طراحی عکس سرداران شهید و شخصیت شیخ فضل‌الله نوری و نیمایوشیج در اضلاع این شمسه که شکل خورشید را به خود می‌گیرد به ارتفاع یک‌متر و ۱۰ حک می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن طوری این المان طراحی شده که روی شمسه ستونی قرار می‌گیرد که این ستون نمادی از فرش ایران است؛چون فرش یکی از هنرهای تاریخی این سرزمین است المانی که تاکنون با فرش ساخته شده سابقه نداشته است.

این هنرمند بیان کرد:  بعد از فرش موجی به سمت بالا به حرکت می‌درآید که علاوه بر موج دریا بیانگر تمدن دورانی ابن‌خلدون است که شهید مطهری معتقد است نظریه ابن‌خلدون قابل اصلاح و به شکل حلرزونی است؛ به این معنا که تمدن دور تسلسل ندارد بلکه در طول تاریخ با پایه قرار دادن تمدن قبلی اوج می‌گیرد نه اینکه مرگ داشته باشد.

یحیایی اضافه کرد: موج دورانی تار این فرش باز شده که به مفهوم نوگرایی و مدیریت تغییرات انفاس انسانی توسط انبیا و معصومان است که اوج آن در صحرای کربلا معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در منتها الیه این تغییرات ۷۲ روشنایی ایجاد می‌شود که یادآور بزرگترین تغییرخواهان صحرای کربلا در برابر ظلم و ستم یزید است و از دل این ۷۲ لامپ نور لیزری به سمت آسمان پخش شده که بیانگر امتداد این راه تا قیام حضرت حجت (عج) است.

/۸۶۰۳۴/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.