پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| تلاش برای عرضه برنج شمال به بازار ملی /انبارها و شالیکوبی‌های مازندران مملو از برنج است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در حالی کشاورزان مازندران در تکاپوی تولید برنج هستند که محصول سال گذشته آنان هنوز به فروش نرفته و این روزها شالیکوبی‌های پر از برنج مهم‌ترین دغدغه کشاورزان نیست و دردسرهای برنج‌کاران تمامی ندارد.

مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت این موضوع مهم  در سامانه فارس من که دغدغه مهم تولیدکنندگان بدنج استان بوده با این عنوان‌که «به داد شالیکاران برسید؛ فصل کشت فرا رسید هنوز محصو‌ل‌مان فروش نرفته » خواستار پیگیری موضوع شده‌‌اند.

در ادامه این عنوان آمده است: به دلیل ورود بی‌رویه برنج خارجی و تفاوت زیاد آن با برنج داخلی و هزینه بالای تولید برنج و کیفی بودن این محصول، کشاورزان گیلان و مازندران امکان فروش محصول را پیدا نکرده و بخشی از برنج تولیدی آماده فروش سال گذشته همچنان در انبارها باقی مانده است.

در ادامه ذکر کرده‌اند: این موضوع امنیت شغلی شالیکاران را به مخاطره انداخته است لذا با توجه به شروع فصل جدید و نیاز برنج‌کاران شمال کشور به درآمد حاصل از فروش برنج خواستار توجه مسوولان جهت حمایت از این قشر را خواستاریم.

در همین خصوص به سراغ غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس رفتیم که در پاسخ به خبرنگار ما گفت: در ارتباط با پیگیری و حل مشکل اینکه برنج تولیدی سال گذشته کشاورزان فروش نرفته مجمع نمایندگان مازندران جلسات متعددی را با حضور مخبر معاون رئیس‌جمهور، وزیر جهادکشاورزی وقت،استاندار مازندران و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و اخیرا هم در نزد دستگاه نظارتی داشتیم.

وی افزود: طی پیگیری‌های به عمل آمده گلایه‌ها و درد‌دل‌های مردم را طرح کردیم و خواستار  کمک و حل این مشکل شدیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با اعلام اینکه انبارها و شالیکوبی‌های استان مملو از برنج تولید شده کشاورزان مازندران است،تصریح کرد: باید به کشاورزان استان کمک شود.

شریعتی با بیان اینکه در حال تلاش برای عرضه برنج به بازار در سطح ملی هستیم، هشدار داد: باید بدانیم مکان‌های نگهداری برنج استاندارد نیست و امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.