پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| تجهیز تمام مراکز روزانه توانبخشی مازندران به اتاق هنر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای « انجام فعالیت‌های هنری مددجویان مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان طاهره رامسر » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ این مرکز جهت ارائه خدمات به افرادی که دچار بحران روحی و جسمی شده‌اند، ایجاد و نسبت به مقوله سلامت و روح و روان در جامعه توجه زیادی شده است.

همچنین در این مرکز خدمات پزشکی روان‌شناسی مددکاری حرفه‌آموزی و ورزشی نیز انجام می‌شود.

عبدالرضا قلندری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: انجام فعالیت‌های هنری و ورزشی جز فعالیت‌هایی است که در تمام مراکز روزانه بهزیستی درحال انجام است.

وی با اشاره به تجهیز همه مراکز توانبخشی به اتاق هنر، افزود: در این زمینه اعتبار لازم اختصاص پیدا کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه هنر و ورزش از ابزارهای توانمندسازی افراد محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ابزار کمک می‌کند فرد از توانمندی برخوردار شود‌.

قلندری اظهار کرد: تمام ۶۶ مرکز روزانه توانبخشی درحال انجام فعالیت‌های هنری هستند که اثربخشی خوبی نیز به همراه داشت.

وی هشدار داد: اگر افراد معلول تحت حمایت‌های آموزشی و توانمندی قرار نگیرد، معلولیت تشدید می‌شود؛ به‌عنوان فردی که تا دیروز نقاشی نمی‌کشید اگر امروز توانسته  آنچه که در ذهنش این را ترسیم کند نشان از خلاقیت و توانمندی است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران گفت: خیلی از معلولان خلاقیت‌هایی دارند که  زمینه بروز آن فراهم نشده ولی با این امکان در مراکز توانبخشی معلولان قادر به انجام کارهایی هستند که در نوع خود کم‌نظیر است.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.