پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عظمت اسلام را در دنیا می‌بینیم/اسلام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح می‌کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سپاه کربلا، تجمع طلاب، اساتید و روحانیون استان مازندران در محکومیت اقدام تروریستی ـ تکفیری در حرم مطهر رضوی با حضور آیت‌الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران حجت‌الاسلام  رعایتی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا و آخوند میرابی امام جمعه اهل تسنن شهرستان بندر ترکمن در حوزه علمیه امام علی (ع) شهرستان ساری برگزار شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در این مراسم با بیان اینکه  اگر اصل و اصول انقلاب فراموش شود، مشکلات به‌ وجود می‌آید، گفت: اگر هدف انقلاب و اینکه بنیانگذار انقلاب چه کسی بود، فراموش شود، مشکلات هم به‌وجود می‌آید.

وی با تصریح بر اینکه در این چهل و سه سال انقلاب فشار دشمن بربحث ولایت و روحانیت است، افزود: سه رکن اصلی انقلاب یعنی دین، مردم و ولایت است که نقطه اتصال آن‌ها روحانیت میباشد.

 رعایتی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای ضربه زدن به روحانیت است، خاطرنشان کرد: دشمن در فضای مجاز‌ی و با ابزار رسانه  درحال ضربه زدن به روحانیت است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه دشمن از کمی سواد رسانه‌ای مردم برای زیرسوال بردن روحانیت استفاده می‌کند، ادامه داد: امروز اگر دینی در دنیا وجود داشته است و اسلام نابی در اختیار مردم قرارگرفته است بخاطر علما است.

رعایتی با بیان اینکه علمای بسیار زیادی جان و خون دادند، اما برای هدف و دین به نسل‌های آینده، ایستادگی کردند، اضافه کرد: ایران  در زمان گذشته مورد تهاجم کشور‌های دیگر بود و تحقیر میشد. امابه واسطه یک روحانی عزت پیدا کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ایران در هشت سال دفاع مقدس به فرمان پیر جماران، یک وجب خاک کشور را به دشمن نداد.

رعایتی افزود: رهبر معظم انقلاب یک روحانی و بزرگترین شخصیت دنیا است که همه اندیشمندان و سیاستمداران از ایشان می‌گویند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با اشاره به وحدت امت اسلامی، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به وحدت امت اسلام تاکیدات زیادی داشتند.

رعایتی با اشاره به اینکه اهل سنت و علمای آن برای اینکه مدافع حرم شوند، تقاضای زیادی می‌کردند، گفت: دشمن نمی‌تواند بیداری ودینداری علما و روحانیت را ببیند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه تا وقتی روحانیت پشتیان ولایت فقیه باشد، اسلام سنگر‌های کلیدی را فتح خواهد کرد، گفت: به فرموده حضرت امام اگر با دین ما در بیفتند با دنیای آنها در میافتیم.

آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر ترکمن نیز گفت: وجود علما از برکات جامعه اسلامی است که بزرگترین و عالی‌ترین جایگاه برای تبیین سیره و سنت پیامبر اکرم است.

وی افزود: بهترین انسان روی کره زمین علما هستند پس علما می‌توانند به خود ببالند که عالی‌ترین درجه را بدست آوردند‌.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر ترکمن بیان کرد: ما هم در سیره و سنت پیامبر حرکت کنیم پس ما می‌توانیم به‌عنوان عالم امر برای مردم تلاش کنیم.

این مسوول با بیان اینکه زمین را با عدالت، علما می‌توان مزین کرد، اضافه کرد: اگر ما به عنوان علما بتوانیم جایگاه خود،  فرهنگ قرآن و سنت را حفظ کنیم، خداوند از ما حمایت خواهد کرد.

میرابی با اشاره به اینکه تبیین وحدت از مهم‌ترین دستورات قرآن کریم است، اضافه کرد: علما در تبیین وحدت علمی نقش‌آفرینی کنند، با توجه به اینکه دشمنان برای تفرقه تلاش دارند ما هم برای وحدت تلاش کنیم.

وی افزود: به عنوان یک مسلمان اعلام می‌کنم، رهبری عالی‌ترین روش اتحاد، انسجام، برابری و برادری را اعلام کردند که می‌تواند در برابر تفرقه سد مهمی باشد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر ترکمن تصریح کرد: برای تبیین وحدت عملی الگوهای زیاد و نمونه‌های بارزی به‌ویژه مسؤولان مملکتی ما داریم که باید توجه کنید.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نخست باید دشمن‌شناسی و دشمن‌شناسی کنیم تا بتوانیم وحدت عملی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نباید را دشمنان دست کم بگیریم و بی‌تفاوت باشیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.