پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عطر حزن‌انگیز اربعین در عصر شعر سقانفار پیچید

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، عطر حزن‌انگیز و غم اندود اربعین حسینی ماندگارتر از آن است که به این زودی‌ها از مشام هواخواهان حسین (ع) برود.

عطری که هزار و چند صد سال قبل از دل چادرهای خاکستر شده دشت کربلا و خرابه‌های شام تا سرتاسر این کره خاکی پیچیده و همه را به عشق اباعبدالله (ع)  مبتلا کرده است.  

 عصر شعری با عنوان سقانفار در سالن شهید باغبانی حوزه هنری مازندران در ساری برپاشد.

عصر شعری که نویسندگان و شاعران فارسی سرا و مازنی قافیه‌هایش را ساختند و مسؤولان شهری و استانی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و علاقمندان به شعر ردیف‌هایش را چیدند.

کارشناس آفرینش ادبی حوزه هنری استان مازندران که خود نیز یکی از شعرای حاضر در این محفل هنری بود، اظهار کرد: این عصر شعر با هدف پاسداشت ارزش‌های حسینی به مناسبت اربعین برگزار شد و علاقمند بودیم در فضایی ادبی به ساحت اباعبدالله (ع) و اصول انسانی برآمده از عاشورا ابراز ارادت کنیم.

وی با بیان اینکه پانزده شاعر و نویسنده و پژوهشگر در این برنامه حاضر بوده‌اند، افزود: میثم رنجبر، احمد ایرانی‌نسب، علیرضا دهرویه، مهدی کردفیروزجایی، محمدجواد آسمان، سیدعبدالجواد موسوی، حسن شیردل، بهزاد دانشگر، مریم رزاقی، ابراهیم باقری حمیدآبادی، محمود پورمرادی، محمد جواد مهدوی و سیده نرگس هاشم‌ورزی از جمله شعرای حاضر در این محفل بودند.

میثم امیری بیان کرد: جمع برگزیده‌ و متنوعی از شعرا و نویسندگان کشور و مازندران در این محفل حضور داشتند و با وجود سلایق گوناگون‌شان از این برنامه استقبال کردند.

کارشناس آفرینش ادبی حوزه هنری مازندران عنوان کرد: از آنجایی که کشتی حضرت سیدالشهدا وسیع‌تر و سریع‌تر است، باید با نگاه به همه جریان‌های علاقمند به اهل بیت برنامه‌های ادبی و هنری را برگزار کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه به خاطر امام حسین (ع)  باید به همه هنرمندان میدان داد، گفت: هر کسی که به امام حسین (ع) ارادت دارد باید در برنامه‌های ادبی و هنری هم نقش‌آفرین باشد.

دومین عصر شعر و روایت سقانفار با موضوع جوانمردی و عاشورا با همکاری حوزه هنری استان مازندران، اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.