پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عطایی: اجرای طرح جایگزین جنگلداری از سال 1401

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسحاق عطایی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی،اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی با ظرفیت نیروی انسانی محدود تا حدودی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل انتظار داریم که از ظرفیت مردم در این عرصه استفاده شود.

وی با اعلام اینکه در سال جاری از ابتدای اسفندماه فعالیت‌های مربوط به هفته منابع طبیعی را در دستور کار قرار دادیم،گفت: برای حفظ و حراست از منابع طبیعی نیاز است که از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده و این فرهنگ در بین نوجوانان و جوانان باید نهادینه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح جایگزین برای جنگلداری،افزود: به جهت وجود مواقف و مخالفان، این طرح سه سال این با وقفه مواجه شده است و بحث حفاظت از جنگل مطرح شده و در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: طرح جایگزین جنگلداری در سال گذشته به تصویب رسیده و مقرر شده که از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود که نیاز به تامین اعتبارات است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای استفاده از ظرفیت جنگل برای استفاده در حوزه گردشگری، گفت: ۱۴۵ پارک جنگلی در استان مازندران ایجاد شده که در این مجموعه‌ها زیرساخت‌های برای توسعه گردشگری تعریف می‌شود که هر سرمایه‌گذار که توان اجرای این طرح را دارد به عنوان مجری طرح فعالیت خویش را انجام می‌دهد.

وی در ارتباط با حفاظت از منابع طبیعی،گفت: در شرایط فعلی نزدیک به چند سالی است که استفاده از تکنولوژی در دستور کار قرار دارد، یگان حفاظت چند سالی در سازمان شکل گرفته است و اقدامات مربوط به حفاظتی را در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.