پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم اصلاح سیاست‌های غلط اقتصادی سفره مردم را کوچک‌تر می‌کند

0


سیدامیر سادات‌کرمی مسؤول بسیج دانشجویی مازندران طی گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اینکه چهل‌ودومین سال انقلاب اسلامی را می‌توان از جهات مختلفی موجب افتخار و مباهات دانست و اظهار کرد: دستاوردها و پیشرفت‌هایی که دشمنان این ملت نیز به آن اعتراف کرده و گاهی ستودند را اگر بشماریم باید لیست بلندی برای این مصادیق تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه البته چالش‌ها و ضعف‌هایی هم وجود دارد که نمی‌شود نادیده گرفت،گفت: باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کرد و اسباب و عوامل را به‌وجود آورد، چرا که در وضعیت فعلی نیز رسالت اصلی دلسوزان انقلاب باید رفع همین مشکلات باشد که البته عمده آن در حوزه مدیریت اجرایی کشور است.

سادات‌کرمی اضافه کرد: به‌طور مشخص و مختصر باید مسئله اصلی کشور در حوزه مدیریت اجرایی را در سه مقوله دید، نخست اینکه مدیران دولتی، ناکارآمد و بعضا نباید فاسد باشند چرا که حضور این مدیران مقبولیت و کارآمدی نظام را هدف قرار گرفته است.

مسؤول بسیج دانشجویی مازندران گفت: گویا دولت در حفظ این مدیران ناکارآمد و فاقد صلاحیت اصرار داشته و توجهی نیز به مطالبات مردم، دلسوزان و حتی مراجع تشخیص صلاحیت نمی‌کند، چرا که برخی از این افراد مورد نقد مردم را نه تنها عزل نکرده بلکه به مسؤولیت‌های مهم دیگری منصوب کرده است.

این مسؤول در ادامه تاکید کرد: مورد بعدی اینکه، توجه حداکثری دولت به قشر متمول و اشراف کشور و کم‌توجهی به وضعیت معیشتی طبقه متوسط و کم‌برخوردار را به‌ویژه در سیاست‌های اقتصادی دولت‌مردان می‌توان مشاهده کرد. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت بودجه ارائه شده دولت برای سال ۱۴۰۰ را نیز مصداق واقعی این سیاست‌های اقتصادی غلط و تورم را می‌توان قید کرد، گفت: در صورت عدم اصلاح، قطعا سفره مردم‌ به‌ویژه قشر متوسط و کم‌برخوردار را به شدت کوچک‌تر خواهد کرد. 

سادات‌کرمی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد ضعف جدی ماهیت کارشناسانه بسیاری از تصمیمات مهم که اجرای آن تصمیمات تبعات بسیاری را بر زندگی مردم‌ و مصالح کشور مراتب ساخته است هستیم، از جمله این تصمیمات و اقدامات غیرکارشناسی می‌توان به حذف کارت‌های سوخت، پذیرش تعهدات متعدد هزینه‌زا برای کشور از جمله توافقنامه پاریس که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین دلایل قطعی برق در ماه‌های اخیر قلمداد کرد.

مسؤول بسیج دانشجویی مازندران گفت: توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای خوراک سگ و گربه تا اقلام لوکس و غیرضروری، بی‌تدبیری و تصمیمات غلط در تامین نهاده‌های دامی، گرانی دفعی قیمت سوخت، مصادیق بسیاری که بیان صرفا تیتروار آن نیز مجال مفصلی می‌طلبد، همین اقدامات غیرکارشناسانه است.

این مسؤول اضافه کرد: علاج مشکلات کشور را باید روی کار آمدن یک دولت جوان حزب‌اللهی دانست که پرچم‌دار سه مقوله مبارزه با فساد، حمایت از طبقه متوسط و محروم و ایجاد توازن بین توزیع امکانات و امتیازها و داشتن توان کارشناسی و نخبگانی برای فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی است، با این تحول مدیریتی می‌توان در چند سال آینده شاهد گشایش‌ها و تحولات شگفت‌آوری بود.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.