پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرد و اعلام برائت، نخستین وظیفه مردم در برابر رسانه‌های معاند است

0

دکتر صادقعلی رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس پیرامون حوادث اخیر، اظهار کرد: قطع یقین بدانید که ما در خصوص مرگ غم‌انگیز خانم امینی بسیار ناراحت هستیم و ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان، به‌طور جدی خواهان روشن شدن علت مرگ ایشان هستیم.

وی افزود: موضوع مهم اینکه اما این همدردی، تحت هیچ عنوان هم‌نوایی و هم‌آوایی با کسانی نیست که تحت تحریک رسانه‌ها و گروهک‌های معلوم‌الحال، با عبور از خط قرمز امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور، بنام اعتراض اما به‌کام اغتشاش، جاده صاف کن غرب و‌ معاندان نظام شده و چشم‌شان را به تحرکات تجزیه‌طلبانه بسته و گوش‌شان بدهکار تجزیه و تحلیل ناصحان فرهیخته جامعه نیست و برای عده معدودی از سلبریتی‌های به‌ظاهر ایرانی اما به‌شدت وابسته و هماهنگ با سیاست‌گذاری‌های  غرب، فرش قرمز پهن می‌کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: وقتی اعلام می‌کنند که اشنویه آزاد شد و یا اجازه می‌دهند که اقلیم کردستان برای آنها تصمیم بگیرد و تحرکات مشابه در سیستان و بلوچستان، شامه‌های تیز باید یکی از اهداف اغتشاشگران را شناسایی کرده و از همراهی با آنها پرهیز کنند.

رنجبر در قبال اصرار رسانه‌های غربی، عربی و عبری برای دو دسته کردن مردم و تفرقه‌افکنی، گفت:  قراردادن مردم در مقابل هم، سیاست تضعیف جبهه داخلی نظام و کاهش سرمایه اجتماعی ماست و این سیاست‌ها آنقدر واضح و مبرهن است که نیاز به بصیرت سطح بالا هم ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی رسانه‌های معاند و نیز خارجی تا این اندازه واضح اهداف خود را بیان می‌کنند و استودیوهای خود را به اتاق فرمان جنگ‌های داخلی ما تبدیل می‌کنند، اولین وظیفه مردم ما، طرد و اعلام برائت از آنها و مرحله بعد عکس خواسته‌های آنها رفتار کردن است.

این استاد دانشگاه پیرامون سلبریتی‌ها، گفت: عرصه‌های علمی و مبتنی بر تدبیر را به افرادی نسپاریم که فاقد دانش و مهارت و تجربه کافی و ذیربط هستند و سطحی‌نگری آنها بر همه محرز است؛ کسانی که عادت کرده‌اند مو به مو رو حتی فیگورها و ژست‌ها طبق دستور کارگردان‌ها رفتار کرده و فقط نقش بازی کنند!

رنجبر با اشاره به خشونت‌های حرفه‌ای لیدرها و سرلیدرها در جریان اغتشاشات اخیر، خاطرنشان کرد: ما از سال ۸۸ به بعد شاهد نوعی تغییر در جریان اعتراض‌ها بوده که طی آن حمله به اماکن عمومی و حتی خصوصی برایشان فرقی نمی‌کند، اما در اعتراض‌های اخیر حمله به افراد منتسب به نظام از جمله مأموران انتظامی، خانم‌های چادری و دادن شعارهای ساختارشکن در دستور کارشان بوده و حتی از حمله و آتش زدن آمبولانس‌ها وخودروهای آتش نشانی نیز ابا نداشتند!

وی در پایان گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بودند، مدل برخورد و حتی دولت مورد نظر آنها حاکمیت امارات و عربستان و … نیست، اینها به تحمیل تفکر و روش‌های خشونت‌آور داعش  بر ملت ما می‌اندیشند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.