پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح ویژه فعالان اقتصادی مازندران برای کمک به دولت

0

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران؛ سیدمجتبی رضوی در آستانه سفر رئیس جمهور به مازندران درباره مطالبه این مجموعه از دولت سیزدهم در جلسه هم اندیشی که تحت همین عنوان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی فعلی کشور بواسطه سردرگمی، تجربه کم، عدم استفاده از نیروی انسانی متخصص و همچنین هراز گاهی کم توجهی برخی سیاستگزاران اقتصادی دچار مشکلات جدی شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که مردم در زمان تحریم با آن مواجه هستند گفت:  تحریم؛ رکود تورمی، شکاف طبقاتی و مشکلات معیشتی برای اقشار مختلف مردم ایجاد کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خاطر نشان کرد: برای برون رفت از این  مشکلات  طرح تاسیس شرکت سهامی عام  که زمینه عضویت آحاد مختلف جامعه را فراهم می‌کند با هدف گذار از اقتصاد دولتی و اجرای واقعی خصوصی در استان مازندران در برنامه کاری قرار گرفته است.

رضوی یادآور شد: این طرح تمام حس مشارکت عمومی در مردم را بیدار کرده و زمینه تقویت بنیه اقتصادی را فراهم می‌کند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران دربار جزئیات این طرح، گفت: شکل و شمایل این طرح، تاسیس شرکتی تحت عنوان سایر شرکت‌هایی که در کشور شکل می‌گیرد بوده و همه مراحل ثبت شرکت به صورت قانونی انجام می‌شود.

وی یادآور شد:  اساسنامه شرکت مانند همه شرکت‌های سهامی عام بوده اما در حال حاضر به صورت پایلوت قرار است که در استان عملیاتی شود تنها متولدین استان مازندران سهامدار این شرکت می‌شوند.

رضوی ادامه داد: موسسان شرکت فعالان اقتصادی دارای تفکر و گرایش اجتماعی بوده که برنامه دارند با پشتوانه مردم دولت را برای خروج از شرایط موجود کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: سرمایه اولیه شرکت چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده کل مبلغ از سوی هیئت موسس تامین و  مردم برای عضویت در این شرکت یک ریال پرداخت نمی‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران افزود: نظارت بر عملکرد شرکت مشابه سایر شرکت‌های فعال در کشور بوده و بازرس و بازرسان و نیز حسابرسی این شرکت منطبق بر اصول حاکم بر مناسبات شرکت‌ها و تعاریف معمول و مذکور در قوانین موضوعه کشور است.

وی با اعلام اینکه هدف این مجموعه از  بین بردن رانت‌خواهی در خصوصی سازی واقعی و رواج شفافیت است، خاطرنشان کرد:  از حضور همه دستگاه‌های نظارتی برای پایش سلامت این حرکت خود جوش و غیر وابسته به دولت یا دیگر نهادهای وابسته به نظام آن استقبال می‌کنیم.

 رضوی در پایان، گفت: با عملیاتی شدن کامل این طرح در استان و بررسی همه جوانب امکان اجرای آن در سایر استان‌های کشور نیز وجود دارد.

انتهای پیام/۸۶۶۰۴/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.