به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، شهردار آمل از اجرای طرح ممیزی املاک با هدف جمع آوری اطلاعات املاک و ایجاد بانک اطلاعاتی در این بخش توسط واحد ممیزی این شهرداری خبر داد.
موانع پیش رو برای اجرای طرح ممیزی املاک شهری با هدف جمع آوری اطلاعات املاک به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و بهبود خدمات شهری آمل امروز، دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاون اداری مالی، مدیران مناطق، عوامل واحد ممیزی شهرداری و پیمانکار بررسی شد.
شهردارآمل در این نشست، ممیزی املاک را یکی از اقدامات زیربنایی و اساسی و ضرورتی برای تصمیم گیری مدیریت شهری بیان کرد و گفت: لازمه کار مدیریت برنامهریزی است و شهرداری به استناد قانون نوسازی و عمران شهری نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر دارند و ممیزی املاک هر پنج سال یکبار باید توسط شهرداریها انجام شود.
علی داودی افزود: شهرداری به عنوان متولی امور شهری از املاک و مستغلات در شهر باید مطلع شود و ثبت و نگهداری سوابق املاک معابر و مشاغل، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، امکان ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و امکان گزارشگیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربریهای مختلف از جمله فواید طرح ممیزی املاک در شهر آمل به شمار میآید.
شهردار آمل تصریح کرد: شهر آمل در مسیر توسعه و پیشرفت به همدلی و هم افزایی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم به این اقدام کمک کنند و اجرای ممیزی املاک شهری یکی از این اقدامات است.
داودی، با بیان اینکه ستاد ممیزی شهرداری آمل، از مدتها قبل فعالیت خود را با انجام برخی مقدمات شروع کرد، افزود: یکی از مزیتها و نکات مهم اجرای این طرح، توزیع عادلانه امکانات شهری است.
شهردار آمل درعین حال، از شهروندان درخواست کرد هنگام مراجعه ماموران اجرای طرح ممیزی شهری، مدارکی شامل سند مالکیت، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجراکنندگان طرح قرار دهند.