پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه مازندران اجرا می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیرو رهنمود مقام معظم رهبری حفظه الله درباره رونق و جهش تولید، در نظر است با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دستورات ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه طرح شمیم خدمت در سطح بقاع متبرکه استان با هدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول و توانمندسازی خانواده‌ها، افراد کم‌توان و افرادی که از وجود ویروس منحوس کرونا لطمه دیده‌اند اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: اهداف و فواید این طرح به اختصار شامل ایفای نقش حقیقی بقاع متبرکه در مسائل اجتماعی و گره گشایی از مشکلات جامعه، توانمندسازی افراد بیکار یا کم درآمد پیرامون بقاع متبرکه و ایجاد شغل و درآمد برای آنان، حفظ کرامت انسانی و مبارزه با روحیه تکدی‌گری، تقویت حس خودباوری و اتکای به توان و استعدادهای خدادادی، ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه هدف و تقویت فرهنگ تعاون، همکاری و همدلی است.

وی افزود: برنامه‌های اجرایی این طرح در سه گام ارائه شده است که در سال جاری گام نخست آن لازم الاجرا بوده و دو گام دیگر به ظرفیت بقاع متبرکه و دغدغه و توان متولیان امر موکول می‌شود که باهمت و پتانسیلی که در استان مازندران وجود دارد انشاالله با منویات و رهنمودهای ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه گام‌های بعدی بلافاصله پس از اتمام گام اول شروع و به سرانجام می‌رسد.

حیدری‌جناسمی خاطرنشان کرد: گام اول در تولید و اشتغال، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه به فعالیت است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق پیرامونی بقاع متبرکه، کارگاه، کارخانه و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: گام دوم در زمینه اشتغال‌زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع متبرکه است و در گام سوم نیز تلاش می‌شود با راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

کد خبر 4981249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.