پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح جامع پدافند غیرعامل شهر آمل رونمایی شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، طرح جامع پدافند غیرعامل شهر آمل با حضور معاون پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

در آیین افتتاح این طرح که از سوی مدیریت بحران شهرداری آمل پیگیری تا به مرحله تصویب و رونمایی انجامید، دارای هفت سرفصل مهم و راهبردی در حوزه پیشگیری ومدیریت است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران ۵ آبان در این مراسم با اشاره به اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل شهر آمل به عنوان سومین شهر پس از ساری و بابل دراستان رونمایی می‌شود، گفت: طرح جامع پدافند شهر قائمشهر نیز در مراحل پایانی برای تکمیل و تصویب قرار دارد.

حمید بخشی همچنین از تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل برای شهرهای بزرگ استان خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل در مدیریت شهری از جمله چالوس، تنکابن، نوشهر، بابلسر و بهشهر در دست تهیه است.

وی، هدف از اقدام‌های در حال انجام در راستای پدافند غیرعامل در شهرها را حفظ سلامت همه شهروندان در زمان وقوع حوادث احتمالی و پیش‌بینی نشده و مدیریت برای کاهش این حوادث با برنامه ریزی درست در مدیریت ساختاری شهرها اعلام کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران همچنین با یادآوری اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات بازدارنده‌ای است که باعث افزایش ایمنی، کاهش مخاطرات، استمرار خدمات، تاب‌آوری و ارتقای پایداری می‌شود، گفت: موضوع پدافند غیرعامل تهدیداتی از جنس انسان ساخت است و ما باید با رعایت الزامات و دستورالعمل‌ها برای ارتقای ایمنی و پایداری تلاش کنیم.

بخشی، همچنین با اشاره به تهیه شناسنامه‌ای برای دارایی‌های با ارزش و سطح‌بندی آن را از دیگر طرح‌های اجرا شده در استان بیان کرد و یادآور شد:  با تصویب قانون پدافند غیرعامل سال گذشته در مجلس، هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله وظایف پدافند غیرعامل در استان‌ها شکل گرفته است.

وی نهادینه کردن و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل را مسئله بسیار مهم بیان کرد و گفت: قانون پدافند غیرعامل حدود و اختیارات سازمان را مشخص کرده است و منتظر هستیم تا دستورالعمل آن نیز ابلاغ شود و این قانون حوزه‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

بخشی با عنوان اینکه تدابیر پدافند غیرعامل باید توسط دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت نکنیم قطعاً برابر تهدیدات آسیب خواهیم دید و این آسیب پذیری باید با اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاهش یابد و آنچه که در حوزه پدافند غیرعامل مهم است و باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد مساله فرهنگ سازی است زیرا تا زمانی که مردم پدافند غیرعامل را نپذیرند و به آن باور نداشته باشند اتفاقی نخواهد افتاد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.