پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضعف فرهنگی گردشگران تهدیدی برای دیانت مردم شمال کشور است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، غلامعلی حداد عادل جمعه شب در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد پیامبر اعظم شهرستان رامسر افزود: حفظ محیط زیست برای استانی که در حاشیه دریای خزر و کشوری که دو سوم ان را کویر تشکیل می‌دهد حیاتی و ضروری است.

وی تاکید کرد: این منطقه در معرض آسیب محیط زیستی قرار دارد و جنگل، مزرعه و زمین‌های تولید کشاورزی آن تبدیل به ویلای مسکونی شده که باید برای ان چاره اندیشی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطر محیط زیست فرهنگی را دومین تهدید مازندران دانست و افزود، رامسر در دوران پهلوی نماد بی دینی و برنامه‌های ضد دین شده بود و نیاز است با توجه به نقش تعیین کننده دین در حفظ نظام اجتماعی و فرهنگی اصالت دینی و فرهنگی ان حفظ شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان، تأثیرات فرهنگی مسافران در این منطقه را ناخوشایند توصیف کرد و افزود: ضعف دینی و فرهنگی در اغلب گردشگران این شهر مشهود است و مردم متدین باید اگاه باشند در چنین شرایطی فرهنگ در معرض خطر بوده و این عوامل در فرهنگ دینی اثر منفی می‌گذارد.

وی ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفته است و مردم باید محکم از اعتماد دینی شأن دفاع کنند.
حداد عادل با بیان اینکه مازندران مرکز حکومت شیعی بود، گفت: در آن زمان پس از استقرار حکومت شیعه در مازندران دیگر مناطق کشور هم با الهام از مازندران به دنبال استقرار حکومت شیعه شده بودند.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است فقه ما فقه جعفری و کشور ما کشور امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) است، گفت: امام صادق (ع) در میان ائمه عمر طولانی‌تری داشته و بنا به روایات مهم ۶۸ سال عمر کرده و دوران خاصی داشته است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایات قوم بنی امیه که هزار ماه سیاه بر امت اسلام حکومت کردند، گفت: نوک پیکان حمله آنها شیعه بوده است و تاریخ از جنایت‌های بنی امیه نسبت به شیعیان پر است.

حداد عادل با بیان اینکه امام جعفر صادق بیش از ۴ هزار شاگرد تربیت کرد، گفت: فقهای ما بر سر سفره امام صادق نشستند و امام راحل که احیا گر اسلام در زمان ما بوده یکی از دست پروردگان امام صادق بوده است.

وی افزود: هر مسلمان آزاده ای در دنیا چشم به رهبری دوخته دست پرورده حوزه علمیه است و در این چهل سال حوزه علمیه به دست روحانیت رهبری شده است.

/ ‏۹۹۲۲/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.