پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت تلاش برای جریان‌سازی با اشعار حماسی و انقلابی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حسین جوادی بعدازظهر امروز در اولین کنگره ملی شعر «کبوتران ناگهان» که در سالن زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد، گفت: برکت انقلاب اسلامی که امام راحل آن را به وجود آورد و ما زمینه‌ساز جریان مهدوی هستیم که جهان خانه خاندان نبوت خواهد شد که عظمت کار امام راحل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: امام راحل سیستم را تشکیل و بقا و مقام معظم رهبری آن را گسترش و اقتدار داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعارهایی تکمیل شد و همراه با انقلاب اجتماعی، انقلاب فرهنگی و انقلاب در شعر را هم داشتیم، خاطرنشان کرد:  با اشعار انقلابی، انقلاب اسلامی جان گرفت و شور و شعور با تک‌بیت‌ها و اشعار در انقلاب نقش برجسته‌ای داشت، توسط انقلابیون تکرار شد.

جوادی با بیان اینکه در برنامه‌محوری متوقف نباشیم و برای جریان‌سازی که فکر، آدم و اثر خوب تولید کند تلاش کنیم، اظهار کرد: آهنگران و اشعار حماسی وی برای حضور رزمندگان در جبهه‌ها نقش‌آفرینی کرد و برای شعر ویژه شهدای حرم جای کار زیاد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت محتشم کاشانی در اشعار آیینی، بیان کرد: شعر در جریان‌سازی مهم و محرک قدرتمندی به‌شمار می‌رود و مورد توجه مقام معظم رهبری است و برای شعر باید فعالیت ریشه‌دار و گسترده داشت و هم در برنامه‌محوری و هم در جریان‌سازی نسل جدید تربیت کنیم. 

وی با بیان اینکه خاصیت شعر این است که زمان و‌مکان را در هم می‌گیرد و حافظ و سعدی را همگان می‌شناسند و شاعران در حصر زمان و‌مکان باقی نمی‌مانند.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.