به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر آشوری ظهر چهارشنبه در بازدید از مرکز مدیریت راههای مازندران و بررسی روند اجرایی و بهره برداری از سامانههای هوشمند در محورهای استان افزود: سیستمهای حمل ونقل هوشمند میتوانند نقش بسیار مؤثری در دستیابی به تمامی اهداف طرح جامع حمل ونقل و ترافیک داشته باشند، لذا برای بهره گیری از این پتانسیل، الزام است که با استفاده از روشهای مناسب، نسبت به افزایش کارایی و بهره وری آنها اقدام کرد.
وی ادامه داد: میزان کارایی و بهره وری سیستمهای حمل ونقل هوشمند تابعی از فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی است که با سرعت بسیار زیاد در حال تغییر است، بنابراین با گذشت زمان، برنامه ریزی سیستمهای حمل ونقل هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. از این رو برنامه ریزیهای انجام شده برای سیستمهای حمل ونقل هوشمند باید اجرایی و به روز باشند.
آشوری خاطرنشان کرد: سیستمهای حمل و نقل هوشمند (ITS)، بکارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سیستم حمل ونقل است که میتواند موجب افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات شود.
عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران نیز در این بازدید عنوان کرد: در راستای افزایش خدمترسانی به کاربران جادهای و بهرهوری و کارآیی فعالیتهای اداره مدیریت راههای این اداره کل، توسعه سامانههای حمل و نقل هوشمند به ویژه سامانههای ثبت تخلفات تردد و دوربینهای نظارت تصویری جادهای در دستور کار است.
وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جادهای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روشهای نوین حمل و نقل هوشمند است که ابزار و سامانههای حمل و نقل هوشمند با افزایش بهرهوری امکانات موجود و با جمعآوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقا شرایط ایمنی تردد در آنها دارد.
نجفی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط استفاده از سامانههای هوشمند حمل و نقل در مازندران رضایت بخش بوده ولی امیدواریم با هماهنگی و تعامل مسؤلین ذیربط و تلاش کارکنان این اداره کل گامهای ارزندهای در جهت ارتقا و توسعه سامانههای مذکور در راستای افزایش ایمنی و خدمت رسانی به کاربران جادهای در سطح محورهای مازندران برداریم.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر آشوری ظهر چهارشنبه در بازدید از مرکز مدیریت راههای مازندران و بررسی روند اجرایی و بهره برداری از سامانههای هوشمند در محورهای استان افزود: سیستمهای حمل ونقل هوشمند میتوانند نقش بسیار مؤثری در دستیابی به تمامی اهداف طرح جامع حمل ونقل و ترافیک داشته باشند، لذا برای بهره گیری از این پتانسیل، الزام است که با استفاده از روشهای مناسب، نسبت به افزایش کارایی و بهره وری آنها اقدام کرد.
وی ادامه داد: میزان کارایی و بهره وری سیستمهای حمل ونقل هوشمند تابعی از فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی است که با سرعت بسیار زیاد در حال تغییر است، بنابراین با گذشت زمان، برنامه ریزی سیستمهای حمل ونقل هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. از این رو برنامه ریزیهای انجام شده برای سیستمهای حمل ونقل هوشمند باید اجرایی و به روز باشند.
آشوری خاطرنشان کرد: سیستمهای حمل و نقل هوشمند (ITS)، بکارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سیستم حمل ونقل است که میتواند موجب افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات شود.
عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران نیز در این بازدید عنوان کرد: در راستای افزایش خدمترسانی به کاربران جادهای و بهرهوری و کارآیی فعالیتهای اداره مدیریت راههای این اداره کل، توسعه سامانههای حمل و نقل هوشمند به ویژه سامانههای ثبت تخلفات تردد و دوربینهای نظارت تصویری جادهای در دستور کار است.
وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جادهای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روشهای نوین حمل و نقل هوشمند است که ابزار و سامانههای حمل و نقل هوشمند با افزایش بهرهوری امکانات موجود و با جمعآوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقا شرایط ایمنی تردد در آنها دارد.
نجفی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط استفاده از سامانههای هوشمند حمل و نقل در مازندران رضایت بخش بوده ولی امیدواریم با هماهنگی و تعامل مسؤلین ذیربط و تلاش کارکنان این اداره کل گامهای ارزندهای در جهت ارتقا و توسعه سامانههای مذکور در راستای افزایش ایمنی و خدمت رسانی به کاربران جادهای در سطح محورهای مازندران برداریم.