پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صف مردم از آشوب‌طلبان جدا شود/ تلاش تجزیه‌طلبان برای استیلای راحت‌تر بر کشور

0

عبدالوحید فیاضی کنشگر مسائل سیاسی درباره اتفاقات اخیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ایران از ابتدای انقلاب همواره مورد نظر بیگانگان بوده؛ چرا که دشمنان قرن‌ها بر کشور ما استیلا داشتند و سلطه خود را بر بسیاری از کشورها ازجمله ایران گسترده بودند.

وی گفت: ایران به‌عنوان کشور قوی، غنی و باتمدن بوده برای غرب، آمریکا و انگلیس و همه کشورهایی که طمع داشتند مهم بوده و هست.

این کنشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی که با شعار استقلال آمده که نخستین گام را برای مخالفت جبهه مقابل خود فراهم کرده است، اضافه کرد: به این معنا که شعار استقلال به خودی خود واکنش‌هایی داشته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و همه غائله‌هایی که بعد از جنگ بوده به‌طور طبیعی این شرایط همچنان ‌حفظ شده و همواره ناکام بودند، کسانی که بتوانند  با ما مقابله کنند وقتی که جنگ را هم نگاه می‌کنیم این موضوع را اثبات می‌کند.

فیاضی ادامه داد: مردم ما ۸ سال جنگ را تحمل کردند؛ جنگی که تصور دشمنان بر این بوده طی سه روز و دو هفته باید جمهوری اسلامی منقرض شود ولی این اتفاق همچنان در مخیله آنان بوده که روزی بیفتد.

وی با اعلام اینکه دشمنان به دنبال اسم رمز در هر زمانی می‌کردند، اظهار کرد: در این شرایط هم اسم رمز را پیدا کردند و با این اسم رمز وارد گود شدند همه جریان‌های سیاسی ضدجمهوری اسلامی و مخالف انقلاب و همه جریان‌هایی روزی از ملت جدا شده بودند و به دامن بیگانگان پناه بردند با هم در این مساله متحد شدند تا به کشور آسیب بزنند.

این کنشگر مسائل سیاسی بیان کرد: آسیب مهمی که همواره برای ایران تهدید باشد بحث تجزیه‌طلبی است که تجزیه‌طلبان برای استیلای راحت‌تر بر خاک عزیز ما در نظر دارند چون آنان هیچگاه بر ایران واحد نمی‌توانند مسلط باشند و همیشه ایران کوچک و تجزیه شده را به‌عنوان لقمه چرب و نرمی برای خود تلقی می‌کنند.

فیاضی اضافه کرد: دشمنان از شعار خلق کُرد در ابتدای انقلاب شروع کرده بودند و حالا با این اسم رمز ایجاد شده همین را دامن زدند و می‌بینیم که خودشان می‌گویند اسم رمز است.

وی هشدار داد:  البته تذکر می‌دهم زمینه این اسم رمز را چه کسی فراهم کرده  و چرا باید بدون بصیرت در داخل کشور اتفاقاتی بیفتد که رمزی برای جریان‌های برانداز، مخالفان انقلاب اسلامی شود و سوءاستفاده شود این در جای خود جای بحث دارد.

کنشگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه حاکمیت باید صف مردم را از آشوب‌طلبان جدا کنیم، اظهار کرد: دشمنان به عنوان مدعیان مردم در آن سوی مرزها دارند مردم را تحریک می‌کنند که باید هوشیار باشیم‌.

فیاضی یادآور شد: آنچه که مسلم است و در کف جامعه می‌گذرد نارضایتی‌هایی است و اعتقاد داریم حاکمیت حتما باید پیش‌تر از این حرف‌ها فضایی برای نقد، نظر و انتقاد و اعتراض فراهم کند مگر اینکه معتقد باشیم که هیچ انتقاد و مشکلی نداریم ولی آنچه که نگاه می‌کنیم اقتصاد ما سراسر مشکل است خودمان در درون جامعه منتقد تحت عنوان اشرافی‌گری بر بخشی از مدیران سایه افکنده و بدنه فساد در بسیاری از دستگاه‌ها وجود دارد، هستیم.

وی بیان کرد: اژدهای هفت‌سر فساد که مقام معظم رهبری در بدنه همین سیستم وجود دارد که حتما باید فضایی برای اعتراض باشد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه جمهوری اسلامی بیگانه با اعتراض و انتقاد نیست، گفت: باید فضا ایجاد شود تا از محدودسازی و کشیدن به خشونت و بهانه دادن دست اشرار از نوع بیگانه خودداری شود.

فیاضی با اشاره به سخن استاد مطهری مبنی بر اینکه همه در حکومت اسلامی آزاد هستند و آزادانه اظهارنظر کنند به شرط آنکه اظهارنظر شان صادقانه باشد، افزود: حتی آنهایی کمونیست هم بودند در آن زمان و کسانی بودند تفکر دیگری داشتند از آنها هم می‌خواستند نظر بدهند بحث کنید دیدگاه بگویید اما به شرط آنکه فریب و دروغ در کار نباشد؛ چون عده‌ای در انقلاب اسلامی با عنوان اسلام آمده بودند اما درعمل تفکر کمونیستی را در جامعه ترویج می‌کردند.

وی با بیان اینکه اسلام آنقدر قدرت دارد و تفکر اسلامی آنقدر عمیق است که می‌تواند پاسخگوی همه شبهات باشد، افزود: تقویت سازه‌های فکری جوانان و پاسخگویی در قالب ساختارهای مناسب برای پاسخگویی، اجرای درست تفکر اسلامی در جامعه و رفتار عالمانه دانشگاه‌ها و مدارس جلوی سوءاستفاده‌گری را می‌گیرد.

این کنشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه باید بگوییم مردم مسلمان ما با حجاب فردی به نام مهسا امینی در شرایطی که فوت شد دلسوزانه در ابتدا وارد میدان شدند، اضافه کرد:  اما بعدها دیدند سوءاستفاده قرار گرفته و اتفاقاتی دارد میفتد که واقعا خوشایند نبود، آگاه شدند.

فیاضی ادامه داد: اعتقاد داریم باید این فضا باز شود و صف ما صف مقابله نباشد بلکه مقابله فکری باشد و همچنین  فضا نیز برای گفت‌وگو، مناظره و ارائه نظرات فراهم باشد

وی یادآور شد: اعتقاد داریم امروزه وقتی اتفاقی افتاده بیشتر کسانی سود می‌برند مخالف استقلال وعزت ایران، ارزش‌ها و ارمان انقلاب اسلامی هستند بنابراین تحرکات بسیاری افرادی که به‌عنوان چهره‌هایی هستند که در جمهوری اسلامی مطرح شده بود الان به سمتی رفتند بهرحال فکر می‌کنند باید در مقابل جریان حاکمیت بررسی کنید می‌بینید که اینها همه سازماندهی شده است.

این کنشگر مسائل سیاسی ادامه داد: اگر چنانچه با بصیرت برخورد نمی‌کردیم هیچ یک از این اتفاقات نمی‌افتاد.

فیاضی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم درحال حاضر باید خط تجزیه‌طلبی روشنگری شود، خاطرنشان کرد: زمینه برای اغتشاشات قومی باید کاهش پیدا کند  ک بین اقوام مختلف حتما باید وحدت و انسجام برقرار شود تا جمهوری اسلامی و ایران عزیز آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه زمینه این اغتشاشات یکسری بی‌بصیرتی و ضعف‌های عملکرد و تئوریک در نگاه برخی مدیران است که وجود دارد، افزود: متاسفانه برخی که توان مدیریت، نظارت و رهبری در این امور را ندارند در راس کارهایی قرار گرفتند که نتیجه‌اش برعکس خواهد شد.

این کنشگر مسائل سیاسی گفت: جامعه هنری، فرهنگی، ورزشی که نگاه کنیم می‌بینیم نقص‌ها درچنین شرایطی خودش را نشان می‌دهد و می‌توانیم بفهمیم نقص و پاشنه آشیل ما کجاست.

فیاضی با اعلام اینکه در هرحال خشونت‌طلبی از منظر ما ممنوع و مردود است و باید همه مسائل با گفت‌وگو حل شود، یادآور شد: فضا برای گفت‌وگو آزاد باشد، چراکه جمهوری اسلامی جمهوری مردم و متعلق به همه مردم است اگر همه مردم نظرات واقعی خود را بدهند احساس می‌کنیم تجدید نظر در برخی از رفتارها ضروری است و ما باید با نگاهی که اسلام به جامعه دارد یک مقدار فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از این آرمان‌ها موجب شد امروز فاصله مدیران با مردم بیشتر شده و منجر به این شد این نوع شکاف و تقابل به وجود آمده؛ امروز سطح زندگی برخی از مدیران متفاوت از مدیران است و لواسان‌نشین شدند اینها نقد درونی است و باید جدی بگیریم و اصلاح کنیم تا زمینه برای وحدت اسلام فراهم کنیم.

این کنشگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز وحدت، اتحاد و انسجام مسالمت‌آمیز برای برون‌رفت از مشکلاتی است که در آن قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: حتما باید با دعوت به آرامش، برادری و دوستی و کسانی که مقصد هستند برخورد کنیم و بهانه دست دشمن ندهیم چقدر هم عوامل دشمن توسط سربازان گمنام زمان زمان دستگیر شدند.

فیاضی یادآور شد: در اغتشاشات اخیر دیدیم جوانان زیر ۲۰ سال وارد گود شده بودند بسیاری از آنان هیجاناتی دارند که مخصوص دوره نوجوانی و جوانی است به علاوه مشکلات اقتصادی والدین که لازم است مدیریت شود و باید روشنگری شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.