پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید خبرنگاری که کمتر کسی از وی یاد می‌کنند/ درخواست خبرنگار شهید در وصیت‌نامه‌ اش!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی|شهید قنبر ظاهری برنتی یکی از شهدایی است که سال ۱۳۳۹ در روستای برنت سوادکوه به دنیا آمد و ساده زیست و سال‌های بعد از شهادت او هم ساده‌انگارانه سپری شد.

در روزنامه کیهان کار می‌کرد و خبرنگار بود، ظاهری در سال ۶۲ به عنوان نماینده و خبرنگار کیهان به قم عازم شد، در عملیات الفجر ۸ در کنار دیگر همرزمانش بود. بعد از عملیات، بیشتر مشتاق جبهه شد.

مانند همه شهدا، سعی می‌کرد بیشتر در جبهه بماند و کمتر به خانه می‌آمد، بعد از ماه‌ها وقتی به دیدار پدر و مادر می‌رفت، برای اینکه آنان به حضورش عادت نکنند، زود به جبهه می‌رفت، فقط دیداری تازه می‌کرد و بعد خداحافظی.

پانزدهم فروردین سال ۶۴ بود که وصیت‌نامه‌ای نوشت و اعلام کرد: « هیچ وابستگی مادی احساس نمی‌کنم و دلهره‌ای قلبم را به تپش نمی‌آورد و به همه سفارش می‌کنم طوری زندگی کنند که هر لحظه برای پاسداری از هدفی بزرگ، بتوانند از آن دست بکشند».

این شهید خبرنگار علاوه بر اینکه نگذاشت وابستگی معنوی، مانع حضور او در جبهه شود، از وابستگی مادی هم دوری کرد تا نکند ثروت دنیا باعث شود که دست از مبارزه با دشمن بردارد و پای رفتن به جبهه نداشته باشد.

این خبرنگار شهید مازندرانی بخشی از وصیت‌نامه خود را به دوری از اختلاف سلیقه‌ها اختصاص داده و گفته: « از همه خواستارم اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند».

شهید ظاهری همچنین در بخش پایانی وصیت‌نامه خود از از پدر و مادر خود می‌خواهد امیدشان به خدا باشد. او از پدر و مادرش گذشت و آسمانی شد. پدر او رفتن پسر را طاقت نیاورد و نزد او رفت و مادر شهید نیز به فرزند آسمانی خود پیوست.

با شهادت ظاهری‌ها چه دخترانی که دل شکسته شدند و چه مادرانی که خنده تا ابد بر لب‌های آنها خشکید، چه همسران شهدایی که کودکان قد و نیم قد را با سختی روزگار بزرگ کردند و کسی سراغی از آنها نگرفت؛ مرده‌اید، زنده‌اید، با جای خالی شهید چه می‌کنید.

همین چند روز قبل بود مادر یکی از شهدای غواص به گلایه عنوان کرده بود در این سال‌ها هیچ سراغی از ما نگرفتند و از این دست خانواده‌ها بسیار هستند.

چه بسیار شهدایی که هنگام رفتن به جبهه نامزد داشتند، مثل همین مظاهر جوان و قرار بود لباس عروس بر تن همسر خود بپوشانند و به اهالی محل، شام عروسی دهند، رفتند و برنجی که پدر برای عروسی آنها نگه داشته بود تبدیل به غذای عزا شد.

شهید ظاهری برنتی، خبرنگار، اهل روستای برنت سوادکوه ۲۴ بهمن ۶۴ در ۲۵ سالگی به شهادت رسید و در آرامگاه ساری به خاک سپرده شد؛ او هم خبرنگار است، اما کسی یادش نمی کند، روز خبرنگار بر این شهید گلگون کفن مبارک باد.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.