پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی ۳۵۸ نقطه حادثه خیز در سواحل مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مرتضی میرزایی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی سواحل دریا در ۴۷ نقطه از سواحل دریا از ۲۰ خردادماه اجرایی می‌شود، ادامه داد: ۴۱ چادر مردانه و۳۷ چادر زنانه برای شنا و استفاده صحیح از دریا با امکانات لازم و با حضور ناجیان غریق پیش بینی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی ۳۵۸ نقطه حادثه خیز در سواحل دریا خبر داد و گفت: در سال گذشته به علت عدم آشنایی به فنون شنا و حضور در مناطق ممنوعه بیش از ۵۸ تن از هموطنان در دریای مازندران غرق شدند که در مقایسه با سال قبل از آن ۵ درصد کاهش داشته است.

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس و عوامل امداد و نجات در سواحل از شنا در مناطق ممنوعه و نقاط حادثه خیز دریا اکیداً خودداری کنند.

این مقام انتظامی از به کارگیری روزانه ۲ هزار نیروی پلیس، دریابانی، همیاران پلیس و شرکت‌های خدمات انتظام در سواحل دریا و محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: این تعداد نیروها در قالب ۲۱۰ تیم گشت پیاده، ۲۴۹ گشت خودرویی، ۷۷ گشت موتوری، ۲۰ چهار چرخ، ۲۷ شناور و ۲۲ جت اسکی روزانه فعالیت می‌کنند.

سردار میرزایی، اظهار کرد: در طرح تابستانه پلیس علاوه بر سواحل دریا، مأموران انتظامی در ۸۵ تفرجگاه و بوستان حضور فعال داشته و در راستای برقراری نظم وامنیت فعالیت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان، خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و مسافران، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان در ایام خاص و روزهای پایان هفته که شاهد افزایش حجم تردد هستیم، پیش بینی و از سوی پلیس راه در جاده‌ها اعمال خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تدابیر و تمهیدات ویژه ترافیکی و استفاده از تجهیزات و دوربین‌های پایش تصویری و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی و تجهیز کارکنان پلیس به دست افزارهای الکترونیکی برای نظارت و کنترل بیشتر در کنار رعایت قوانین ومقررات راهور از سوی رانندگان، شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

کد خبر 4944346
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.