پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی ۲۶۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سرسبزی و زیبایی طبیعت برای مازندران در برخی موارد دردسرساز شد و پای خوش‌نشینان را به طبیعت استان باز کرد، خوش‌نشینانی که این مکان‌ها خانه‌هایی برای گذران چند روز در سال است.

باید گفت قصه پرغصه تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی در مازندران با هدف ساخت‌و‌ساز برای خوش‌نشینی درحالی روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شد که با ورود دستگاه قضا و رصد تغییرکاربری‌های غیرمجاز شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم.

طی سال‌های اخیر اتفاقات مناسبی در این زمینه افتاد که امیدواریم با استمرار این مهم شاهد بازگشت اراضی بیشتری به طبیعت مازندران باشیم.

حجت‌الله هادیان معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی، اظهار کرد:  طی
۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ ور بحث تغییر غیرمجاز کاربری‌های اراضی زراعی و باغ‌ها، ۴۷۴ هکتار با ۲هزار و ۶۰۳ مورد تغییر کاربری شناسایی شد.

وی با اشاره به اخذ دستور قضائی به تعداد یک‌هزار و ۴۱۹ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مساحت ۴۱۲ هکتار، افزود: همچنین طرح دعوی در دادگاه کیفری ۲ در راستای ماده ۳ قانون مذکور به تعداد یک‌هزار و ۳۹۸ مورد در مساحت ۳۲۵ هکتار صادر شده است.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: از این میزان، تعدا آرای قضائی صادره علیه جهادکشاورزی به‌صورت قطعی ۴۹۸ مورد در سطح ۳۷ هکتار و به‌صورت غیرقطعی،  ۵۹۸ مورد در مساحت ۴۳ هکتار بوده است.

هادیان ادامه داد:  آرای قضایی صادره جهاد کشاورزی شامل ۱۷ مورد جزای نقدی در سطح ۲هزار و ۲۷۹ مترمربع، جزای نقدی و قلع و قمع غیر قطعی ۱۵۹ مورد به مساحت ۹۲.۶ هکتار و جزای نقدی و قلع و قمع قطعی ۴۳۷ مورد به مساحت ۲۵.۴ هکتار بوده است.

وی در ارتباط با احکام قلع و قمع اجراشده، گفت: تبصره ۲ ماده ۱۰ تعداد ۲هزار و ۲۷ مورد در مساحت ۱۶۱ هکتار و ماده ۳  تعداد ۹۰ مورد در مساحت ۶.۷ هکتار است.

 /۸۶۰۳۴/غ/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.