پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شاخص‌های منتخبان شورای اسلامی ششم برای انتخاب شهرداران پل‌سفید، زیراب و الاشت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، انتخاب شهردار به عنوان اولین وظیفه مهم شورای منتخب ششم تصمیمی است که دورنمای فعالیت آنان را تا حدود زیادی مشخص می‌کند.

شاخص‌های انتخاب شهردار در برخی دوره‌های شورای اسلامی قدرتمندانه انتخاب نشد و از آنجائیکه انتخاب شهردار با ۳ رأی و عزل شهردار با ۴ رأی امکان‌پذیر است در صورت انتخاب نادرست شاهد دردسر‌های مدیریت شهری و هدر‌رفت توان موجود برای کاهش مشکلات و تقویت توانمندی‌ها هستیم.

۱۳ منتخب شورای اسلامی شهر‌های پل‌سفید، زیراب و الاشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما به بیان دیدگاه‌های خود درباره شاخص‌های انتخاب شهردار اشاره کردند.

* مالی‌چی بودن و شهرداری‌چی بودن

یاور حمیدی منتخب مردم زیراب‌سوادکوه در شورای اسلامی ششم با اشاره به شاخص‌های انتخاب شهردار، گفت: تخصص مالی و آگاهی از قوانین شهرداری می‌تواند از شاخص‌های مهم آینده باشد و به قولی مالی‌چی بودن و شهرداری‌چی بودن و آشنایی مناسب عمرانی و فنی از شاخص‌های من برای انتخاب شهردار است.

*از شهردار غیر‌بومی خیر ندیدیم

امید رمضان‌نژاد منتخب مردم شهر زیراب‌سوادکوه در شورای اسلامی ششم با اشاره به اینکه شهردار بازوی توانمند شورا و شورا هم بازوی توانمند شهرداری باشد، گفت: شهردار باید مردم شهر را بشناسد و داشت و نداشت مردم شهر را بداند.

وی با بیان اینکه شهردار غیر‌بومی در این شهر نخواهیم دید چون از آن خیر ندیدیم، افزود: بومی‌بودن از شاخص‌های اصلی من برای شهردار است و تخصص و تجربه را در انتخاب شهردار مورد نظر دارم.

*نظر‌سنجی از مردم برای انتخاب شهردار

حسن شورزند منتخب شورای ششم شهر زیراب‌سوادکوه با اشاره به اینکه سوابق عملی و اجرایی شهردار از اولویت‌های من در انتخاب است، گفت: توانایی استفاده از پرسنل، مبارزه با فساد، استفاده از مشارکت محلی در اجرای مصوبات را از شاخص‌های انتخاب شهردار می‌دانم.

وی افزود: اولویت اول خود را برای انتخاب شهردار، بومی‌بودن و توان مدیریتی می‌دانم و انتخاب شهردار را هم حق مردم می‌دانم و از آنان برای معرفی شهردار نظرسنجی خواهم کرد.

*مشورت با اقشار مختلف در انتخاب شهردار

 محمد قاسم‌نژاد منتخب مردم برای دوره ششم شورای اسلامی شهر زیراب‌سوادکوه از مشورت خود با اقشار مختلف در انتخاب شهردار و هماهنگی با اعضای شورا خبر داد و گفت: با توجه به تخصص، رزومه و توانمندی مدیریتی برای انتخاب شهردار اقدام می‌کنم.

وی افزود: اولویت بومی شهرستانی و عدم توجه به انتظارات قومی و قبیله‌ای از شاخص های من در انتخاب شهردار است.

* قدرت «نه»‌گفتن

محمد‌حسین بزرگی منتخب مردم برای دوره ششم شورای اسلامی شهر زیراب‌سوادکوه با اشاره به اینکه انتخاب شهردار خوب، نعمتی است، گفت: شهردار باید متخصص، برنامه‌محور‌و دارای طرح و مدیر باشد.

وی افزود: مدیریت درون‌سازمانی و مدیریت شهری و قدرت «نه»‌گفتن داشته باشد و درآمد‌زا باشد و شهردار کنونی شهر زیراب هم درآمد‌زا است و شهردار باید سرمایه‌های موجود شهر را برای شهر استفاده کند.

*بومی و توانمند

نورعلی اسدی منتخب مردم برای عضویت در دوره ششم شورای اسلامی شهر پل‌سفید‌سوادکوه به شاخص‌های انتخاب شهردار پل‌سفید اشاره کرد و گفت: بومی‌بودن و توانمند بودن از شاخص های مهم من برای انتخاب شهردار است.

وی افزود: شهردار باید از بدنه شهرداری باشد و تجربه و تخصص از اصول مهم است و جوانان بومی توانمند هم اولویت‌های مورد توجه است.

* ایجاد تحول شهری

اصغر گرزین‌تبار منتخب مردم پل‌سفید‌سوادکوه در دوره ششم شورای اسلامی پل‌سفید‌سوادکوه به نیکی از رمضان پاریاو شهردار سابق پل‌سفید یاد کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار، ایجاد تحول شهری و سرمایه‌گذاری جدید، ریسک‌پذیری و پیگیر‌بودن را از شاخص های من در انتخاب شهردار است.

* اجرای مدیریت واحد شهری

 رمضانعلی قاسمی نماینده مردم پل‌سفید سوادکوه در دوره ششم شورای اسلامی، اجرای مدیریت واحد شهری و جذب سرمایه‌گذار را از شاخص‌های خود در انتخاب شهردار توصیف کرد.

*اولویت بومی‌بودن

مرتضی اسدی منتخب مردم پل‌سفید‌سوادکوه در شورای ششم شهر، امانتداری، صادق‌بودن، اجرای قانون، خداترس‌بودن و مدیون بودن شهردار به مردم را از از شاخص‌های مورد نظر خود در انتخاب شهردار ذکر کرد و گفت: بومی بودن از اولویت‌های من در انتخاب شهردار است و من به مدیریت غیربومی در شهرداری اعتقادی ندارم.

وی افزود: شهردار باید غیر‌سیاسی باشد و توانمندی فنی، تخصص و تجربه، دارای انگیزه خدمت و تعامل با ادارات و نهادها از ویژگی‌های انتخاب شهردار از نظر من است.

وی نیز با نیکی از دوران مدیریت رمضان پاریاو شهردار سابق، نام برد.

*تعامل با شورا، مردم و ادارات

اسفندیار قاسم‌پور منتخب مردم الاشت‌سوادکوه در شورای اسلامی دوره ششم شهر، تحصیلات مرتبط ،عدم وابستگی سیاسی و خداترسی را از اولویت‌های خود در انتخاب شهردار ذکر کرد و گفت: دوری از دوگانگی رفتار، تجربه‌کاری، تخصص و انگیزه خدمت به مردم، استفاده از توانمندی‌ها، رفتار قانونی و تعامل با مردم و شوراها و مدیران نیز از اولویت‌های دیگر من برای انتخاب شهردار است.

وی افزود: شهردار در آلاشت با توجه به ویژگی‌های خاص این شهر باید پاسخگوی ادارات و نهادهای مختلف خدماتی دیگر هم باشد و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که مدیران ادارات مختلف به صورت ماهانه به شهر دعوت شوند.

قاسم‌پور، خاطر نشان کرد: توجه به محیط‌زیست و مراقبت از بافت تاریخی الاشت نیز از اولویت‌های من برای شهردار آینده است.

*نگاه مردمی

رویا اردشیری تنها منتخب خانم در شهرهای شهرستان سوادکوه و منتخب مردم الاشت‌سوادکوه با اشاره به اینکه عدم وابستگی سیاسی و دارا‌بودن نگاه مردمی برای من در انتخاب شهردار مهم است، گفت: استفاده از مدیریت توانمند در مدیریت شهری اولویت های من است

وی افزود: تفکر خلاقانه و نقادانه، قدرت حل مسئله و تصمیم‌گیری، همدلی با شهروندان و ارتباط موثر، تاب آوری بالا را از شاخص‌های دیگر شهردار آینده آلاشت می‌دانم.

* استفاده از توانمندی ملی

 جمشید ابراهیم‌نژاد منتخب مردم الاشت‌سوادکوه در شورای اسلامی دوره ششم شهر با اشاره به اینکه شهردار نباید خودش را از مردم جدا کند و پیشگام هر کاری باشد، گفت: شهردار با رفتار و عملکرد و سخنان خود باید در دل مردم بنشیند تا مردم هم با او همکاری کنند.

 وی بر فرا‌زمانی و فرامکانی فکر‌کردن شهردار اشاره کرد و افزود: شهردار نباید روزمره باشد و نگاه کاریزماتیک و برنامه‌ریزی برای همراهی مردم مورد نظر باشد و تصمیم خودسرانه موفقیتی را به همراه ندارد.

 وی بر لزوم استفاده از توانمندی ملی برای پیشرفت شهر توسط شهردار اشاره کرد.

*تجربه مدیریتی

 معروف رحمانی منتخب مردم الاشت‌سوادکوه در شورای دوره ششم شهر بر ضرورت تعهد شهردار، اشاره کرد و گفت: شهردار آینده نباید صفر کیلومتر باشد و تجربه مدیریتی از شاخص‌های مورد نظر من است.

وی از شجاع‌بودن، قانون بلد‌بودن، سابقه کار در شهرداری، توجه به خرد‌جمعی را از شاخص‌های دیگر خود ذکر کرد و افزود: کلان‌نگری، دوری از تنگ‌نظری و دارا بودن انگیزه خدمت نیز از ویژگی‌های دیگر من برای انتخاب شهردار الاشت است.

* معرفی رسانه‌ای نامزد‌های شهرداری

پیشنهاد می‌شود منتخبین شورای اسلامی شهر‌های سوادکوه اقدام به معرفی رسانه‌ای نامزد‌های شهرداری و برنامه‌های آنان کنند تا مردم هم از مدیر اجرایی شهر آشنایی داشته باشند و در اظهار‌نظر‌ها و نقد‌ها و تمجید‌ها با توجه به شاخص‌های مشخص اعضای شورای شهر و شهردار، اقدام کنند.

گفت‌وگو: عمران اکبرنژاد

 /۸۶۰۱۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.