پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیمرغ شهرستان گلخانه‌ای می‌شود/ بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 26 پروژه دهه فجر در سیمرغ

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، مجتبی حبیب‌نژاد ظهر امروز در نشست‌خبری به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر، ضمن تبریک این ایام، اظهار کرد: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی شاهد رشد خوبی در منابع اعتباری و پروژه‌های افتتاحی دهه فجرسال جاری بودیم.

فرماندار شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان پروژه‌ حوزه‌های مختلف در سیمرغ به بهره‌برداری می‌رسد که شاهد رشد ۷ برابری اعتبار نسبت به دهه‌فجر سال گذشته هستیم، تصریح کرد: در این ایام شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه در شهرستان سیمرغ هستیم.

وی ادامه داد: افتتاح گلخانه‌های کوچک و بزرگ، واحد بسته‌بندی میوه خشک، طرح‌های برق‌رسانی، شیلات، طرح‌های حوزه آبرسانی، بنیاد مسکن و طرح‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسند.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه بر اساس سند توسعه شهرستان سیمرغ تمرکز ما بر حوزه کشاورزی قرار دارد سعی کردیم طی این ساله‌ها غالب اعتبارات را به این حوزه هدایت کنیم تا شاهد رشد توسعه‌ای شهرستان باشیم، اظهار کرد: مجوز ۱۵۰ واحد گلخانه‌ای در مقیاس کوچک صادر شده است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرستان می‌توان به پروژه مزرعه پرورش ماهی خاویاری در این شهرستان اشاره کرد که می‌توان از آن به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم خاورمیانه نام برد و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی ۸ طرح را با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در سیمرغ خواهیم داشت، تصریح کرد: به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب پروژه‌های حوزه کشاورزی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

وی ادامه داد: بنا داریم در آینده شهرستان سیمرغ را به عنوان یک شهرستان گلخانه‌ای معرفی کنیم تا از حالت کشاورزی سنتی خارج شده و به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنیم چرا که این موضوع باعث افزایش توان اقتصادی کشاورزان و ارزآوری برای کشور را در پی خواهد داشت.

حبیب‌‌نژاد با بیان اینکه تعریض محور سیمرغ به بابل به عنوان تنها محور تعریض نشده شهرستان از جمله برنامه‌ و دغدغه‌های ما است البته این محور از سمت بابل در حال تعریض است اما نیاز است از منابع ملی برای افزایش سرعت این پروژه بودجه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما اتمام عملیات ساخت سایت اداری شهرستان است تا 6 مجموعه اداری در این سایت اداری مستقر شوند که سعی داریم تا اسفند ماه این پروژه را به اتمام برسانیم چرا که سایت اداری جزو ضروریات شهرستان است.

فرماندار سیمرغ با تاکید بر اینکه اشتغال از موضوعات مهم ما در شهرستن است، تصریح کرد: سطح بیکاری شهرستان نسبت به نرم کشوری و استانی بسیار پایین است.

این مسؤول در پایان گفت: با احداث سورتینگ و سردخانه‌ها کارگران بومی و فصلی در شهرستان مشغول به کار هستند. اما با توجه به بافت کشاورزی شهرستان میزان کارگر در سیمرغ کم است به نوعی که در تمام فصول نیاز به کارگر داریم و جزو شهرستان‌های کارگر پذیر هستیم.

 /۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.