پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل هم‌چنان مازندران را تهدید می‌کند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی نبییان معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مازندران در  فصل سرد سال  شاهد بارش باران و کاهش دماست که در 13و 14مهرماه در رامسر میزان بارش 313میلیمتر گزارش شد که سیلاب را به همراه داشت.

 وی افزود:  هم‌چنین خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها، ابنیه و پل‌ها  وارد شد به طوری که در نوشهر پل ریزش کرد. 

معاون عمرانی استاندار با اشاره به نقش مهم لایروبی در کنترل سیلاب، تصریح کرد:7 هزار کیلومتر رودخانه در استان قراردارد که 500 کیلومتر آن درون شهرها بوده که امر لایروبی را ضرورت می‌بخشد.

* لزوم دیواره‌سازی رودخانه‌های محدوده روستا و شهرها

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس در این جلسه گفت: با توجه به دشمنی دشمنان و بحث تحریم‌ها باید در ساماندهی مدیریت کشور و مشکلات مردم همت داشته باشیم، زیرا به جهت افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها مردم درشرایط سخت قرار دارند.

وی با بیان این‌که اگر درکنار مردم باشیم مشکلات را کاهش می‌دهیم، یادآور شد: در زمینه زیرساختی،حمل و نقل و راه مشکلات جدی در استان  وجود دارد که امیدواریم مشکلات رفع شود.

نماینده قائمشهر با اشاره به سیل در غرب استان گفت: تامین اعتبار در حوزه آبخیزداری به صورت جدی مورد پیگیری است و در این راستا دیواره سازی رودخانه‌های محدوده روستا و شهرها امری ضروری است.

*لزوم توجه به آبخیزداری برای پیشگیری از سیل

سید امیرحسینی‌جو فرماندار تنکابن نیز در این جلسه با اشاره به خسارت فراوان سیل گفت: در کمترین ساعت خدمات اولیه به مردم ارائه شد.

وی بر لزوم توجه به آبخیزداری برای پیشگیری از سیل تاکید کرد و افزود: تامین اعتبار در حوزه آبخیزداری در رودخانه‌های غرب استان نیاز فوری و ضروری است و باید به این مقوله حیاتی توجه شود.

فرماندار تنکابن با بیان این‌که 1200 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و ۲۷ واحد مسکونی نیز ۱۰۰ درصد تخریب شد، توجه و پیشگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها را خواستار شد.

حسینی‌جو با اشاره به خسارت ناشی از سیل به بخش کشاورزی یادآور شد: این درحالی است که اقتصاد کشاورزی تنکابن به دلیل سیل و خسارت‌های ناشی از برف، سال‌های قبل دچار خسارت اساسی شده است.

فرماندار تنکابن با بیان این‌که باید از عزم ملی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی شهرستان تنکابن بهره‌ ببریم، تصریح کرد: خطری که سیلاب آتی تنکابن را تهدید می‌کند در حوزه دو هزار و سه هزار خواهد بود، آب شدن برف و آبرفت‌های بالادست سبب می‌شود تا در آینده با چالش بزرگی مواجه شویم.

*استفاده از توان بخش خصوصی برای ساماندهی رودخانه‌ها

احمد حسین‌زادگان سرپرست استانداری مازندران نیز در این جلسه بر نظارت برای برداشت مصالح آزاد و آورده‌های رودخانه‌های غرب مازندران تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از توان بخش خصوصی و با نظارت بیشتر، نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها اقدام کرد.

وی تصریح کرد:  تخریب پل ها چندین میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده و  باید عوامل بروز و وقوع سیل در استان آسیب‌شناسی شود.

سرپرست استانداری مازندران ادامه داد: تخصیص ردیف اعتباری مشخص برای پیشگیری از خسارات سیل در استان لازم و ضروری بوده و باید کار اساسی و زیربنایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.