پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سوادکوه شمالی میزبان کاپ آزاد کشوری کایاک آب‌های خروشان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، منطقه لفور سوادکوه شمالی میزبان مسابقات کاپ آزاد کشوری کایاک آب های خروشان خواهد بود.

سید کمیل نورانی مدیر باشگاه ورزشی زانوس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مسابقات کایاک آب‌های خروشان برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد و این اتفاق در آخرین روز مرداد ماه جاری زیر سد البرز دهستان لفور سوادکوه شمالی رخ می‌دهد.

نورانی افزود: عموم مردم با این رشته آشنایی ندارند و امیدواریم با برگزاری این مسابقات، رشته کایاک آب های خروشان شناسانده شود و افراد علاقمند جذب این رشته زیبا و مهیج شوند.

عضو سابق تیم های ملی کانو کانادایی و دراگون ایران در خصوص تلاش های انجام شده برای معرفی این رشته ورزشی گفت: به همراه دو ورزشکار دیگر، مسیر ۸۰ کیلومتری سد البرز تا دریای خزر را در مدت ۱۱ ساعت طی کردیم و قرار بود ثبت رکورد انجام شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

نورانی تعداد شرکت کنندگان در کاپ کشوری کایاک آب های خروشان را ۲۰ نفر عنوان کرد و افزود: این شرکت کنندگان بصورت انفرادی و آزاد از استان های گیلان، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و البرز در مسابقات شرکت خواهند کرد و خوشحالیم با وجود استان های پرآب، مازندران میزبان اولین دوره این مسابقات است.

وی با اشاره به نداشتن حمایت کننده های مالی برای برگزاری مسابقات گفت: مجوز برگزاری کاپ آزاد کشوری را فدراسیون قایقرانی صادر کرده و برای نفرات اول تا سوم ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی درنظر گرفته شد.

ورزشکاران قایقران استان مازندران به خاطر تامین نظم و داوری و برگزاری مسابقات، در این دوره از رقابت‌ها شرکت نخواهند کرد.

نورانی اضافه کرد: یک سرداور و دو داور که خانم هستند، وظیفه قضاوت این مسابقات را برعهده دارند، همچنین به‌دلیل خروشان بودن پیست مسابقات از شرکت کنندگان رضایت‌نامه گرفته می‌شود.

مسئول برگزاری کاپ آزاد کشوری کایاک آب های خروشان گفت: تجهیزات مورد نیاز این رشته ها خارجی و پرهزینه هستند، البته لوازم تولید داخل هم وجود دارد.

نورانی طول پیست لفور برای برگزاری این مسابقات را ۶ کیلومتر و ۱۵۰ متر عنوان کرد و افزود: چالش های جدیدی در مسیر ایجاد کردیم تا توانمندی ورزشکاران را بسنجیم.

وی از رسانه ها خواست تا با پوشش مناسب این مسابقات، زمینه آشنایی عموم مردم، بخصوص علاقمندان به ورزش های آبی را بوجود آورند.

رضا احمدزاده رییس اداره ورزش و جوانان سوادکوه شمالی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی منطقه گفت: سوادکوه شمالی با دارا بودن موقعیت جغرافیایی خاص می‌تواند میزبان اردوهای ملی در رشته های مختلف ورزشی باشد.

سوادکوه شمالی میزبان کاپ آزاد کشوری کایاک آب‌های خروشان

احمدزاده افزود: رودخانه‌ی منشعب از سد لفور قابلیت های فراوانی برای ورزش های آبی مانند قایقرانی آب های خروشان دارد و امیدوارم با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه حضور ورزشکاران و علاقمندان فراهم شود.

رییس اداره ورزش و جوانان سوادکوه شمالی بیان کرد: این مسابقات برای اولین بار در شهرستان برگزار می شود و می‌تواند نقش مهمی در شناساندن ظرفیت طبیعی و ورزشی منطقه داشته باشد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.