پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سهم 4 درصدی مازندران در تولید ناخالص داخلی/ افزایش 84 درصدی صادرات مازندران به آذربایجان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سیدمحمود حسینی‌پور امشب در هفتمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های آمل، نور و محمودآباد با اشاره به قرار داشتن بخش خصوصی در مسیر تولید کشور، اظهار کرد: مسئله تولید در کشورمان از چنان ارزش و اهمیت برخوردار است که رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال گرایش اصلی در شعارهای سال را به سمت تولید قرار داده است.

وی افزود: اگر امروزه هر سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در مسیر تولید قرار دهد به منویات رهبر انقلاب عمل کرده و در مسیر نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دست هر سرمایه‌گذار که در شرایط سخت اقتصادی، تحریم و فشارهای خارجی سرمایه‌گذاری می‌کند را به گرمی می‌فشارم، تصریح کرد: امروزه مقابله با آمریکا و استکبار با فعالیت در حوزه ایجاد اشتغال جریان دارد زیرا تمام جریان فاسد استکباری به این نتیجه رسید که نباید در بین ملت ایران امید ایجاد شود ولی ما با کار، تولید و اشتغال دست به امیدآفرینی می‌زنیم.

وی با اعلام اینکه باید مسیر توسعه و رشد را به گونه‌ای ترسیم کنیم که در مقابل تحریم‌های آمریکا کم نیاوریم و تسلیم نشویم، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا قاعده‌هایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، دنیا در حال تحولات بسیار مهم بوده و شکل اقتصادی و سلطه گری اقتصادی دنیا متحول شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروزه گفتمان و سلطه جهانی ابرقدرتی همانند آمریکا که خود را کدخدای عالم می‌دانست برهم خورد، ادامه داد: هر چند از گذشته تاکنون در استراتژی امنیت ملی آمریکا آنها با دیگر قدرت‌ها دست به اعتلاف زدند ولی ایران از دست آنها در رفت.

وی با اعلام اینکه آمریکا اعلام کرده ادبیات ایران توانست ملت‌ها را به خود جذب کند، افزود: در این بین نقش والای امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب بی‌نظیر است که اکوسیستم سیاسی دنیا را به هم زده است.

استاندار مازندران با اشاره به اشتباهات تحلیل مقطعی،گفت: همه دنیا دست به دست هم داده تا ایران را متوقف کنند ولی نتوانستند کار به جایی ببرند زیرا هدف‌گذاری جمهوری اسلامی ایران را امام امت و رهبری معظم انقلاب نهادینه و تثبیت کردند تا امروز به ابرقدرت در همه حوزه‌ها تبدیل شویم.

وی با اعلام اینکه امروز در دنیا پهپاد ایران اسلامی اثرگذار است، خاطرنشان کرد: کشورمان هم اکنون دیپلماسی متوازن با اروپا، کشورهای غرب و شرق دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه منطقه‌گرایی، توسعه دیپلماسی و اقتصادی به عنوان سه اصل دیپلماسی دولت سیزدهم است، ادامه داد: از سرمایه‌گذاران کشور تقاضا برای سرمایه‌گذاری در استان مازندران داریم هرچند باید خودمان را در مازندران آماده کارهای بزرگ کنیم که بعد ۴۰ سال این رویکرد در حال روی دادن است.

وی با اشاره به تجارت آزاد بدون تعرفه گمرکی با کشورهای CIS شامل پنج کشور مهم دنیا همانند روسیه و پیوندهای مهم اقتصادی و تجاری با کشورهای اقتصادی، یادآور شد: مازندران با سه بندر مهم باید نقش کریدور شمال ـ جنوب را ایفا کند.

حسینی‌پور با اشاره به سفرهای منطقه‌ای رئیس جمهور با اهداف گسترده در زمینه اقتصاد و تولید، بیان کرد: نباید تهدیدهای غلط استکبار جهانی ما را از حرکت متوقف کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی نقش مهم در جامعه داریم و هم اکنون به اقتدار غذایی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما در مازندران بحث کشاورزی است هر چند جذابیت در صنعت و گردشگری وجود دارد ولی کشاورزی در مازندران یک تکلیف الهی و اعتقادی در کنار یک درآمد مادی است.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد صادرات مازندران به کشور آذربایجان و ۳۱ درصد به کشور روسیه طی یک سال گذشته افزایش داشت، بیان کرد: ریل‌گذاری سرمایه‌گذاری و اقتصاد در مازندران با رویکرد مثبت در حال انجام است.

حسینی‌پور با بیان اینکه در زمینه دریایی برای حدود ۸ کشتی با ورود سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری شد، افزود: در هدف‌گذاری‌ها داریم تا تعداد ۱۰۰ کشتی برای تبادل تجارت با منطقه در دریای خزر مانور دهند.

وی با اعلام اینکه در صنعت گردشگری دریایی نیاز به کشتی داریم تا از مسیر دریا بهترین استفاده برده شود، گفت: برای ایجاد کریدور سبز ترانزیت و گمرک پیشنهادات زیادی داده شد همچنین تدوین دستورالعمل خاص برای همکاری پولی و مالی در دستور کار است.

استاندار مازندران با اشاره به تعرفه‌های گمرکی و تجارت برای سرمایه‌گذاری بهتر، ادامه داد: مازندران با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت میزان ۴ درصد تولید ناخالصی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود نیروهای انسانی ماهر، باسواد و باهوش در مازندران که نه تنها در در عرصه‌های ملی بلکه در عرصه‌های بین‌المللی می‌درخشند، بیان کرد: پس لازم است با نیروهای متخصص و باهوش مازندرانی موضوعات اقتصادی خود را حل کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید در استان فرایندها را تغییر دهیم و انقلاب در سیستم ادارات مازندران ایجاد شود، ادامه داد: مدیران باید از روش سنتی فاصله گرفته و با میدان دادن به نخبگان روش مدیریتی جدید را تجربه کنند همچنین سرمایه‌گذار نیز با احساس حداکثری امنیت وارد سرمایه‌گذاری در مازندران شود.

وی با اشاره به اینکه کشورها برای جذب سرمایه سال‌ها برنامه تحولی دارند، خاطرنشان کرد: مازندران در یک سال گذشته نخستین استان کشور بود که توانست ۷ هزار میلیارد با کشور چین در زیرساخت‌های برق فایناس ایجاد کند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه زیرساخت‌های برق مازندران معیوب است، افزود: باید زیرساخت جاده، برق، دریا و ریل اصلاح شود همچنین لازم است بر روی زیرساخت‌های مازندران کار شود و سرمایه‌گذار احساس کند که همه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در مازندران فراهم است.

وی با بیان اینکه نباید سرمایه‌گذار در ادارات درگیر نامه‌نگاری‌ها و مسائل اداری باشد، گفت: سیستم اداری باید در مازندران متحول شود و مردم نیز در این امر مهم ما را حمایت و نظارت کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پس از چهار ماه بمباران رسانه‌ای دشمن مازندرانی‎‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن دست به اقتدار بزرگ زدند و حضور همیشه در صحنه خود را به اثبات رساندند، گفت: در مازندران شاهد افزایش ۴۰ درصدی در حضور مازندرانی‌ها در راهپیمایی پیروزی انقلاب بودیم.

وی با بیان اینکه مردم علاقمند نظام جمهوری اسلامی هستند، ادامه داد: مردم مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کردند و امام راحل و رهبر انقلاب هر زمان با مردم کار داشتند همیشه در صحنه و پای کار بودند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه حساب مسؤولان بی‌لیاقت در کشور باید جدا شود، بیان کرد: ما اگر نتوانیم سیستم اداری کشور را متناسب با نیاز مردم تنظیم کنیم باید بدانیم صبر مردم به سر می‌آید.

حسینی‌پور با بیان اینکه نباید جوان تحصیل‌کرده بیکار در مازندران باشد، متذکر شد: مدیران باید شبانه روز کار کنند و دست از کار و تلاش برندارند.

وی با اشاره به اینکه سرعت تحولات در دنیا بسیار بالا است، ادامه داد: مازندران در سرعت تحولات کشور باید مقام در شأن مردم داشته باشد و در حال تلاش برای ایجاد صنایع مادر قدرتمند در مازندران هستیم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه ۳۲ هزار میلیارد تومان در نوروز امسال گردشگران در مازندران از دستگاه بانکی عابر و پوز استفاده کردند، گفت: باید از صنعت گردشگری و توریسم در مازندران استفاده بهینه شود همچنین با رشد سرمایه‌گذاری مطلوب و جذب سرمایه‌گذار باید مازندران کریدور شمال و جنوب را تکمیل کند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.