پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفر دولت به مازندران زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم می‌کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری که با حضور مردم و مسؤولان این شهر در مصلی برگزار شد، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مازندران اظهار کرد: سفر رئیس جمهور در جریان است و رئیس دولت سیزدهم در این سفر از پروژه‌هایی بازدید کردند و در جریان اقدامات قرار گرفتند و تیم دولت نیز در کنار مسؤولان استانی از قبل مسائل را بررسی کردند.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی دو سال قبل هم سفری به مازندران داشتند و دو بار در دو موقعیت به مازندران سفر کردند و در جریان مسائل و مشکلات قرار دارند و امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای رفع تنگناهای موجود باشد چرا که مشکلات و کمبودها و ظرفیت‌های مازندران هم در جریان این سفرها منتقل شد.

امام جمعه ساری بیان کرد: مردم مازندران با مشکلاتی در حوزه کشاورزی، گردشگری، پسماند و محیط زیست و موارد دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند که انتظار داریم این سفر زمینه‌ای برای گره‌گشایی باشد و تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

آیت الله محمدی‌لائینی ضمن یادآوری دو مناسبت بمب‌گذاری نمازجمعه تهران توسط منافقان کوردل و سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدامیان بعثی گفت: همه این اقدامات نشان‌دهنده سیمای وحشی‌گرایانه دشمنان نظام و انقلاب است که همیشه به فکر ضربه زدن به ساحَت کشور بودند.  

وی در ادامه به دو دستاورد علمی کشور طی هفته جاری اشاره و ابراز کرد: «ماهواره نور ۲» که به وسیله هوا فضای سپاه به فضا پرتاب شده از نظر فنی و فناوری نشان‌دهنده اقتدار و فناوری نظام جمهوری اسلامی ایران و هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که این ماهواره فاصله ۵۰۰ کیلومتری در شبانه روز را ۱۶ بار به دور زمین می‌چرخد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: این دستاورد بسیار ارزشمند و مهم است و مهم‌تر از آن این مسأله است که جمهوری اسلامی با اتکا به نخبگان خود و بدون کمک هیچ کشوری در حوزه علم پیشرفت می‌کند. 

آیت الله محمدی‌لائینی با اشاره به تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دوز واکسن توسط بنیاد برکت گفت: فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن توسط بنیاد برکت هم به پایان رسیده و در سال حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دوز واکسن را تولید می‌کند و بزرگترین کارخانه واکسن‌سازی قرن آسیا است.

وی عنوان کرد: این گام علمی مایه مباهات بوده و نشانگر این موضوع است که ملت اگر مستقل و خودباوری باشد زمینه رشد خود را فراهم می‌کند و اگر در زمینه‌هایی دچار مشکل شدیم دلیلی جز فاصله گرفتن از ارزش‌ها نداشت.

امام جمعه ساری بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های اشتباه توسط مسؤولان ناکارآمد موجب زیان کشور شد و هرجا در خط اصیل انقلاب بودیم و اعتماد به نفس و اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت مردمی داشتیم پیشرفت کردیم.

آیت الله محمدی‌لائینی به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص ضرورت توانمندسازی کشور که فرمودند «ناشیانه‌ و ساده لوحانه است اگر کسی فکر کند قدرت دفاعی خود را کاهش دهیم تا دشمن حساس نشود» اشاره و تصریح کرد: اگر این قدرت دفاعی را نداشتیم تاکنون دشمنان به ما حمله می‌کردند و کیان کشور در خطر بود و باید در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی و نظامی مقتدر شویم و این توانمندی را به استکبار و دشمنان گوشزد کنیم.

وی افزود: انسان مومن و پرهیزگار حق کسی را تضییع نمی‌کند و نسبت به ادای حق‌الناس و حق‌الله اهتمام دارد و اگر انسان مدیون دیگران باشد بهای سنگین دارد و آدم با تقوا خود را مدیون بیت‌المال، حق‌الله و حق‌الناس نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پیش رو بودن ۲۲ اسفند و روز گرامیداشت شهدا به ضرورت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: باید با توان مالی، صبری و اخلاقی و تکریمی با این جامعه هدف برخورد داشته و با تواضع و محبت و دلجویی با این قشر رفتار و نیازمندی آنها را برآورده کرد. ‌

آیت الله محمدی‌لائینی در ادامه همچنین به پیش رو بودن روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز بیان کرد: این روز را به نسل جوان تبریک می‌گوئیم و از مسؤولان تقاضا داریم به نسل جوان که بسیار فرهیخته و تحصیلکرده و توانمند هستند توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج و توجه خانواده‌ها به جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی گفت: امروز دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به فکر لطمه زدن به جوانان هستند و باید خانواده‌ها و خودِ جوانان نسبت به این مسأله هوشیار باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.