پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفره هفت سینی که رنگ آجر و خاک به خود گرفت/ «ساختن» سین هفتم جهادگران خطه مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جهاد مقوله جدا از جنگ است، البته با جنگ هم معنی پیدا می‌کند اما این طور نیست که پس از جنگ مقوله جهاد به فراموشی سپرده شود.

تا وقتی مشکلات، نارسایی‌ها، تنگ‌ها، محرومیت‌ها و محدویت‌ها وجود دارد و از همه مهمتر انسان‌های دلسوز در عرصه گیتی حضور دارند مقوله جهاد و نیروهای جهادی پابرجاست.

از همه مهمتر در کشور ما رهبر انقلاب اسلامی ایران پرچمدار و حامی بزرگ نیروهای جهادی است و همین موضوع دلگرم کننده باعث شده است که نیروهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان آمل دست از سفره هفت سین عید بشویند از دید و بازدیدهای عید صرف‌نظر کنند و کمک به همنوع را به سفره رنگارنگ مادر پیش از تحویل سال ترجیح بدهند و نامشان را در کاروان نیروهای جهادی در مرز ایران و افغانستان به ثبت برسانند.

جوانان  دانشجو با حضور در منطقه محروم ثابت کردند که جهاد با انسانیت عجین شده  و تا زمانی که یک خانه محروم در این کشور وجود دارد مقوله جهاد برپا است.

البته با توجه به روند فعالیت نیروهای جهادی به نظر می‌رسد که این چشمه همچنان جوشان است، نیروی جهادی حد و مرز نمی‌شناسند، مانند اسپند روی آتش آرام و قرار ندارد، تا زمانی که نارسایی‌ها در جهان گیتی وجود دارد هر آنچه که در توان دارد برای کمک به هم نوع تلاش می‌کند.

جوانان بسیج دانشجویی شهرستان آمل با تشکیل گروهی با عنوان تلاش‌گران ظهور نور در چهل کیلومتری مرز ایران و افغانستان برای ساخت خانه محروم و مسجد در روستای چاه افضلی حسینی در منطقه سربیشه استان خراسان جنوبی با شناسایی دو خانواده محروم اقدام به ساخت واحد مسکونی کردند.

این گروه جهادی دو روز قبل از شروع سال جدید در این منطقه حضور پیدا کرده و فعالیت کاری آنها تا ۱۳ فرودین ماه سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

یکی از اقدامات اصلی این گروه شناسایی افراد محروم در اقصی نقاط کشور است که ابتدا گروهی با عنوان شناسایی در این مناطق حضور پیدا کرده و پس از بررسی جوانب نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام و پس از آن فعالیت جهادی را آغاز می‌‎کنند که همه این اقدامات توسط مسئوولان گروه جهادی انجام می‌شود.

به گزارش فارس،براساس آخرین اطلاعات دریافت شده توسط خبرنگار فارس، بخش زیادی از ساخت واحد مسکونی و مسجد در روزهای اخیر به اتمام می‌رسد و در صورت عدم تکمیل پروژه در مدت زمان تعیین شده مقرر شد که اعضای گروه بعد از تعطیلات دانشگاه نسبت به تکمیل و افتتاح این سه پروژه اقدام کنند.

قابل ذکر است که همه منابع مالی این پروژه با استفاده از ظرفیت خیرانی که توسط خود همین دانشجویان و یا اعضای آنها شناسایی شده تامین می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.