پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سخنگوی سپاه: توجه به قدرت گفتمانی پیام، مهم‌ترین مولفه کار خبری است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سردار رمضان شریف روز یکشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران حوزه نظامی و دفاعی مازندران در ستاد فرماندهی سپاه کربلای مازندران در ساری افزود: به صورت جدی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این مساله اعتقاد داریم که کار خبری و رسانه ای می تواند یکی از مولفه های اصلی قدرت هر کشوری باشد، بویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی که اصلی ترین قدرتش قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی است.

وی توضیح داد: شاید همه این هیاهوهایی که در ۴۰ سال گذشته از طرف کسانی که دنیا را می بلعیدند و استعمار می کردند علیه این نظام مقدس شکل گرفته به خاطر قدرت و قوت این گفتمان است. خبرنگاران می دانند این جزو اصول اولیه کارهای خبری است که هر چه محتوای پیام قدرتمندتر باشد تاثیرگذاری بیشتری دارد و بعد از آن است که انتخاب مخاطب و رسانه و حرفه ای بودن خبرنگار می تواند نقش ایفا کند.

سردار شریف گفت: یکی از مولفه های اصلی که در تولید پیام وجود و نقش دارد،‌ منبع آن پیام است. ما در این زمینه منحصیر بفردیم .هیچکس در کره زمین نمی تواند ادعا کند قدرتمندتر از پیام قرآن می تواند تولید کند که پیام زندگی در این دنیا و دنیای دیگر است،‌پس در رقابت با رسانه های بیگانه ما  در این وجه برتریم که قدرتمندترین پیام یعنی پیام قرآنی را داریم. ما مفتخریم در کشوری زندگی می کنیم که پیام ما برگرفته از قرآن کریم و نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است که نسخه شفابخشی برای اداره جوامع امروزی است.

وی افزود: نظام های استعماری قدیمی با تقسیم جوامع به شرق و غرب ، تمایلی به شکل گیری گفتمان سومی مبتنی بر ارزشهای انسانی بر مبنای پیام آسمانی نداشتند و در حال حاضر هم مشکل غربی ها با ما این است که نمی توانند سخنان و عقاید ما از ظالم و مستکبر و حقوق بشر و مردم محروم را تاب بیاورند و همچنان در مقابل این اعتقادات در طول این ۴۰ سال مقاومت کرده اند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار این که در ۴۰ سال گذشته در یک رویارویی کاملا سازمان یافته از سوی دشمن در حال مقابله و  دست و پنجه نرم کردن بوده ایم، گفت: از اول شروع انقلاب اتفاقی که افتاده و خبرنگاران باید به آن دقت کنند و رسانه های غربی هم در همین نقطه عملیات رسانه ای و روانی خود را آغاز کرده اند این است که بر مبنای تحلیل های آماری از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ۵۰ میلیون نفر مبارزات قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس و خیانت صهیونیست ها را  لمس نکرده اند و این جمعیت ۵۰ میلیونی جوان مستعد برای انجام یک عملیات روانی سازمان یافته هستند و تلاش می کنند این ۵۰ میلیون را از گذشته خود پشیمان کنند.

وی افزود: ارزش کار فعالان رسانه و خبرنگاران در این بخش قابل کتمان نیست و همواره باید در مسیر خنثی سازی نقشه های دشمنان گوش به زنگ تر از همیشه و بقیه باشند.

در این مراسم از خبرنگاران حوزه نظامی و دفاعی مازندران قدردانی شد.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.