پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه بارشی در راه مازندران

0


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: روز جمعه شاهد افزایش محسوس دما و ورش باد گزم در دامنه‌ها و ارتفاعات استان شاهد هستیم.

وی افزود: از فردا شب با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر مهیا شود که به‌تدریج در ارتفاعات غربی استان شاهد بارش پراکنده برف و باران هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روز شنبه تا یک‌شنبه با استقرار جریانات شمالی و همراهی آن با تراز میانی جو، شاهد بارش‌هایی در استان باشیم که شرایط برای بارش مهیاتر است.

اسدی تصریح کرد: با نفوذ این سامانه بارشی از بامداد شنبه 18 بهمن ماه شاهد بارش  باران وبرف ،وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش دما هستیم که این وضعیت تا عصر روز یک‌شنبه 19 بهمن ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: مه آلود شدن ،کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف ازجمله پیامدهای این سامانه بارشی است که توصیه ما پرهیز از تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات است.

این مسؤول بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران روز جمعه به‌صورت موج کوتاه و از جمعه شب با افزایش موج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.