پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| موقوفات آستان قدس رضوی صرف کمک به نیازمندان مناطق می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسماعیل امامزاده شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی رابطان حوزه وقف و نذر دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان‌های مازندران، اظهار داشت: همه ما باید در جهت ترویج فرهنگ وقف رضوی گام برداریم و تلاش مضاعف انجام دهیم.

وی با اشاره به وظایف اصلی نمایندگی‌های استانی آستان قدس رضوی در سه حوزه توسعه امر زیارت، تسهیل سفر برای زائران به ویژه محرومان و خدمت به محرومین و نیازمندان افزود: سرمنشا همه املاک و دارایی‌های آستان قدس رضوی وقف و نذر است بدین معنا که کل ماموریت ما در آن سه حوزه وابسته به ترویج فرهنگ وقف و نذر است.

امامزاده اذعان داشت: درصورتی که در تحقق این منبع مهم حمایتی با جدیت عمل نکنیم، در اجرای ماموریت های اصلی و اساسی مان توفیقی حاصل نخواهد شد.

نماینده آستان قدس رضوی در مازندران گفت: همه نیازمندانی که به آستان مقدس حضرت ثامن الحجج پناه می آورند چشم امیدشان به عنایات حضرت است و وظیفه ماست که در حد توان به نام مبارک امام رئوف یاری شان کنیم.

امامزاده اضافه کرد: موضوع وقف و نذر بیش از مسلمانان در میان مسیحیان رواج دارد به طوری که بیشترین موقوفات جهان در اختیار واتیکان می باشد.

وی افزود: امروز مهم ترین مراکز علمی جهان همچون آکسفورد و هاروارد موقوفه هستند و در کشور ما نیز دانشگاه علوم اسلامی رضوی با آن همه امکانات و خدمات مطلوب آموزشی و رفاهی از محل موقوفات ونذورات اداره می شود که این از جمله برکات وقف و نذر است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.