پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه گردشگری فراهم شود/ بومگردی مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: یکی از بسترهای مهم نهادینه کردن عفاف و حجاب، مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

وی با تصریح بر توانمندسازی فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: مجموع بسیج در حوزه فرهنگ سازی می‌تواند کمک کار نهادها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باشد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به مسئله گردشگری هم اشاره و اضافه کرد: مازندران به واسطه دریا و جنگل، استانی گردشگرپذیر بوده و خلاهای فرهنگی را باید در موضوع گردشگری حل کرد.

سردار مسلمی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های فرهنگی را در حوزه گردشگری فراهم کرد گفت: برنامه‌های خاصی از جمله ساخ1تاری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در حوزه‌هاش گردشگری بررسی و مشکلات آن احصا شده است.

وی با اشاره به برخی فرهنگ‌های وارداتی که همراه با تورهای گردشگری به مازندران می‌آید، اضافه کرد: در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در زمینه‌های فرهنگی و آئین‌های بومی و محلی ضعف وجود دارد.

فرمانده سپاه کربلا به امکان تاریخی و مذهبی در مازندران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد هنجارها، به ناهنجارها تبدیل شده است که می‌بایست در این موارد دقت نظر داشته و به رفع این مشکل پرداخت.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مسئله فرهنگی در حوزه های گردشگری دغدغه‌مند باشیم، افزود: فقدان رسانه‌های جریان ساز فرهنگی در حوزه گردشگری دیده می‌شود و نیاز است در فضای مجازی کارهای اساسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه فقدان فضاسازی محیطی بر اساس فرهنگ دینی و ارزشی از جمله مواردی است که باید در حوزه گردشگری به آن توجه شود، افزود: باید فضای فرهنگی سالم در حوزه گردشگری ایجاد شود.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با تاکید بر اینکه بوم‌گردی باید مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی، اضافه کرد: گردشگری در مازندران به سمت گردشگری اسلامی که منجر به امنیت اخلاقی می‌شود، است.

به گفته سردار مسلمی گردشگری تولید محور، گردشگری تاریخی و مذهبی و گردشگری عمومی از مواردی است که در مازندران نیاز به تشکیل راه اندازی کارگروه گردشگری زیر نظر شورای فرهنگ عمومی است.

  /۸۶۰۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.