پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنگ آغاز سال تحصیلی در سیمرغ نواخته شد/شیوه‌های مختلف آموزش حضوری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین بازگشایی مدارس ضمن تاکید بر ضرورت حفظ سلامتی و تندرستی دانش‌آموزان و معلمان، گفت: سال تحصیلی جدید در زیست بوم جدید آغاز شد و ما باید متناسب با این فضای جدید برنامه‌ریزی و آموزش دانش آموزان را انجام دهیم.

وی با اشاره به شرایط جدید زیست‌بوم خاص تعلیم و تربیت، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم تداوم امر آموزش در دانش‌آموزان، آموزش و پرورش خود را در زیست‌بوم جدیدی یافت که در این زمینه تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر بودن انجام داد و هنوز در حال بروزرسانی و پیشرفت است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به رشد نمرات دانش‌آموزان پایه ۱۲ در سال تحصیلی گذشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش در سه ماهه آخر سال تحصیلی گذشته به صورت مجازی بود دانش‌آموزان مازندرانی توانستند با وجود کمی‌ها و کاستی‌ها در سطح کشور رتبه علم خود را نسبت به سال قبل ارتقا دهند.

وی با تاکید بر حضوری بودن آموزش در سال تحصیلی جدید، خاطر نشان کرد: در امر آموزش حضوری هیچ اجباری برای خانواده‌های عزیز وجود ندارد و ما می‌خواهیم که شیوه‌ی آموزش فرزندان خود را خودشان انتخاب کنند.

این مسؤول با اشاره به شیوه‌های مختلف در امر آموزش حضوری، اظهار کرد: در صورتی که خانواده‌های عزیز آموزش حضوری را انتخاب کردند، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی مد نظر قرار دهند و همچنین مدارس شیوه‌های مختلفی اعم از نوبتی کردن، چرخشی کردن و گروه‌بندی دانش‌آموزان را انجام دهند.

سعدی‌پور با اشاره به برنامه شاد تصریح کرد: برنامه شاد ۲ با قابلیت‌های جدیدتر در اختیار آموزش  فرزندان قرار گرفته، علاوه بر این نرم افزار آموزش و پرورش مازندران اقدام به تولید محتوای آموزشی استاندارد و بسته‌های آموزشی کرده که در اختیار معلمان و دانش‌آموزان و حتی صدا و سیمای مرکز مازندران قرار خواهد گرفت تا در مناطق کمتر توسعه یافته در دسترس قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش در این مراسم به مناسبت آغاز سال تحصیلی، افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری اولیا محترم بتوانیم آموزش و پرورشی پویا، خلاق، شاداب و با نگاه ویژه به تندرستی و سلامتی دانش‌آموزان داشته باشیم.

استاندار مازندران نیز در آیین بازگشایی مدارس استان تاکید کرد: آموزش و پرورش حساس‌ترین مجموعه مردمی را به عنوان پر مخاطب ترین جامعه هدف به همراه دارد.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به این که بیماری کرونا تمامی معادلات حاکم بر جهان را به هم ریخته است، تصریح کرد: ایران توانسته است با وجود تمام سختی‌ها راه‌های درستی را طراحی کند که هم سلامت مردم و هم اقتصاد تامین شود.

استاندار مازندران با تاکید بر این که همه افراد جامعه در زمینه بازگشایی مدارس مسؤولیت‌پذیر باشند، گفت: این اتفاق که هم مدرسه باز باشد و هم سلامت دانش‌آموزان تامین شود با وفاق وهمدلی میسر است  و می‌توانیم این دوره را بگذرانیم و هرکس باید وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد.

 /۸۶۰۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.