پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زلفی‌گل: اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های دانشگاه علم و فناوری مازندران اختصاص می‌یابد

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدعلی زلفی گل عصر امروز پنج شنبه با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه علم و فناوری مازندران با شهدا تجدید بیعت کرد و در بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر و در نشست با شورای این دانشگاه اظهار کرد: نیازمندی‌های مختلفی در راستای زیرساخت این دانشگاه بیان شد که باید پروژه‌ها اولویت بندی و اجرایی شود و تا اتمام‌پروژه‌های تعریف شده، پروژه جدید تعریف نشود.

وی افزود: در دست احداث بودن  سوئیت خوابگاه متاهلین و سالن ورزشی به عنوان نیازهای این دانشگاه عنوان شد که مجموعه و سالن ورزشی اولویت‌دار است و همچنین خوابگاهی با متراژ کمتر ایجاد شود.

به گفته زلفی‌گل، در اولویت بندی پروژه‌ها توجه ویژه اعمال شود و دانشگاه تلاش کند تا ماموریت‌گرا و ماموریت محور باشد و کتابخانه، مسجد و خوابگاه مهم است و مسؤولان امر پیگیر این امور باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به نیازهای مختلف دانشگاه علم و فناوری مازندران  ۲۰ میلیارد تومان کمک برای فراهم کردن زیر ساخت‌ها و تجهیزات از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شده و کمک ۲۰ میلیاردی به دانشگاه اجرایی می‌شود و سال آینده هم در اعتبارات این دانشگاه به دلیل ساختار و قرار گرفتن در منطقه خاص،  ویژه دیده خواهد شد.

وی افزود: این دانشگاه دارای آینده خوبی است و باید برای توسعه همه با هم اقدام و برای توسعه و پیشرفت تلاش کنیم.

* تلفیق صنعت و دانشگاه نجات‌بخش اشتغال و کاهش بیکاری

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر،  نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این‌ نشست گفت:  در سال ۹۹ با توجه با آمایش سرزمینی مازندران، استان مازندران در بهش صنعت هم مورد توجه قرار گرفت و با توجه به اینکه مازندران  دارای ۵۲ شهرک است، این ۸حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود:  همسایه بودن شهرک سردار سلیمانی و دانشگاه  علم و فناوری مازندران می‌تواند صنعت‌مازندران  و بیکاری را نجات دهد.

شریعتی با بیان اینکه شرق مازندران دارای۵۰ هزار نیروی کار بیکار است، خاطرنشان کرد: باید برای توسعه صنعت متناسب با محیط زیست و اشتغال تلاش کنیم که در این بخش پیوند شهرک و دانشگاه مهم و به نفع مردم است.

وی گفت: باید برای توسعه بیشتر،  زیرساخت‌ها توسعه یافته و  عقب افتادگی دانشگاه با سن بیش از ۳۰ ساله برطرف شود و زیرساخت های علمی ، ورزشی، فن آوری و خوابگاه توسعه یابد.

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این مراسم دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر را از افتخارات در حوزه علم‌ دانست و گفت: بهشهر محور شرق مازندران و زعیم اما فاقد توسعه است.

وی افزود: باید برای توسعه همه جانبه به برنامه‌های مختلف بصیرت افزایی و توسعه زیرساخت‌ها توجه شود.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران  در بهشهر هم در سخنانی افزود: مسائل فرهنگی برای ما مهم است و در این بخش همه تلاش خود را برای توسعه فرهنگی گذاشته‌ایم؛ تکمیل یادمان شهدا، سالن ورزشی، مسجد، خوابگاه، سردرب دانشگاه و توسعه رشته‌ها از نیازهای مهمی است که نیازمند تزریق اعتبارات است؛ ساخت کتابخانه، ساختمان اداری، ساختمان آموزشی، پردیس فناوری، ایجاد دانشگاه محیط  زیست دریا، شهرک اساتید و… پروژه‌های آتی دانشگاه است که امیدواریم با تزریق اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده و با تعریف پروژه‌های جدید شاهد توسعه بیش از پیش این دانشگاه باشیم.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در قالب سفر ۲ روزه به منظور دیدار با روسای دانشگاه‌های مازندران و آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی مازندران به این استان سفر کرده است.

استان مازندران با اجرای بودن ۱۱۹ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پزشکی  دارای بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه هاست که مشغول به تحصیل هستند.
پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.