پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی از کم‌توجهی به مبانی دینی است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان مازندران، اظهار کرد: بخشی از عبادت انسان حمایت از افراد ضعیف جامعه است که در این ماه مورد توجه بیشتر قرار دارد.

وی گفت: اسلام هم نسبت به انفاق و دستگیری از فقرا به ویژه در ماه مبارک رمضان توجه جدی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، خاطر نشان کرد: اگر انسان نسبت به زیردستان سبک بگیرد حتی اگر به خانواده خودش هم توجه بیشتری داشته باشد از دید خداوند پنهان نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: اگر احکام اسلام در جامعه ساری و جاری شود بسیاری از مشکلات اجتماعی در کشور از بین می‌رود.

امام جمعه ساری ادامه داد: گذشت و محبت، بخشش و تکریم افراد، بزرگان و خاندان فامیل مورد توجه اسلام است که باید در ماه مبارک رمضان بیشتر تمرین شده و در ماه‌های بعدی اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه اگر انسان با عقلانیت مسائل را مورد بررسی قرار دهد، اهل تقوا و پارسایی می‌شود، افزود: انسان عاقل خدا را بر همه امور خودش حاضر و ناظر می‌بیند و نسبت به رعایت تقوا اهتمام می‌ورزد.

امام جمعه مرکز استان مازندران، ادامه داد: انسان اهل تقوا مایه خداترسی را در دل خودش تقویت کرده و قوه عقل خودش را بیشتر بکار برده و به مسائل دینی توجه ویژه‌ای دارد.

محمدی‌لائینی با اشاره در پیش بودن ولات امام حسن(ع)، افزود: این امام اسوه گذشت، وفاداری، صبر، کَرم و  تواضع بوده که از روز ولادت ایشان به مدت یک هفت روز طرح کمک به ایتام در دستور متولیان امر و خیران در کشور قرار دارد.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به مسئله امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: شاهد هنجارشکنی توسط برخی افراد در سطح جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در ارتباط با شعار سال و نام سال،  اظهار کرد: انتظار داریم که دولت سیزدهم و هم مسؤولان ارشد استان به ویژه استاندار طرح خودشان را برای عملیاتی کردن شعار سال ارائه کنند، چرا که باید برنامه‌ریزی مناسبی در این ارتباط در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای دانش‌بنیان شدن و تجاری شدن تولیدات انتظار است طرح‌های ویژه‌ای ارائه شود، در حال حاضر مشکلات فنی و علمی برای تولید و صادرات محصولات استان وجود دارد.

محمدی‌لائینی ادامه داد: مازندران از نظر نیروی انسانی در داخل و خارج استان ظرفیت بسیار مناسبی دارد، انتظار است از ظرفیت نیروی انسانی خارج از استان مازندران برای توسعه استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع مستلزم تشکیل کمیته مناسب بوده که در این کمیته نحوه استفاده از این ظرفیت به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بازخوانی سخنرانی روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی،گفت: با وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم همراه با نظام قطعا زمینه شکست طرح دشمنان را در کشور فراهم می‌کند.

وی در پایان گفت: به صراحت به دشمنان اعلام می‌کنیم با این مردم و وجود رهبر انقلاب و با ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی که در کشور دارد، سیاست‌های شما را در همه زمینه‌ها نقش بر آب می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.