پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونق در تورهای صیادان مازندران

0


قاسم کریم‌زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران درباره آخرین وضعیت صید در دریای مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از آغاز فصل صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران تاکنون میزان صید به یک‌هزار و ۳۲۰ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان حدود ۷۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته دو درصد افزایش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی در سطح استان ۲۵ تن بوده است، اضافه کرد: سرانه صید هر تعاونی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کریم‌زاده در ارتباط با ترکیب گونه‌ای این میزان  صید دریای مازندران، یادآور شد: از میان گونه‌های صید شده ۵۵درصد ماهی سفید، ۲۵ درصد ماهی کپور و ۲۰ درصد ماهی کفال بوده است.

وی با اعلام اینکه صید روز به روز درحال افزایش است، تصریح کرد: هرچه به انتهای فصل سفید نزدیک می‌شویم صید ماهی سفید که ۷۰ درصد کل میزان صید را شامل می‌شود درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و دمای هوا انتظار داریم صید  از رونق بیشتری برخوردار باشد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صیادان مازندران تاکید کرد و گفت:  موضوع مهم این بوده که سلامت صیادان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ شود.

به گزارش فارس، فصل صید ماهی‌های استخوانی از دریای مازندران از ۲۰ مهر ماه هر سال آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.