پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رقابت 58 هزار نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حمید مجیدی ‌مهر چهارشنبه‌شب در آیین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران که به میزبانی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است در زمینه توجه به چهره‌های قرآنی که از سرمایه‌های واقعی و معنوی محسوب می‌شوند، اهتمام ویژه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری مسابقات قرآنی رضایت و آرامش معنوی در شرکت کنندگان ایجاد شود، افزود: هر کس که در مسیر قرآن قرار گرفت، ایمن و بیمه خواهد بود و با قرآن گرفتن در مسیر قرآن عزت، مال و آبرو در دو دنیا نصیب آن می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به افزایش سهمیه چهرهای قرآنی در مازندران برای حضور در مسابقات کشوری، تصریح کرد: با توجه به وجود ۳۱ استان در سطح کشور باید افزایش سهمیه‌ها در روند برگزاری مسابقات خلل ایجاد نکند.

مجیدی‌مهر با اشاره به افزایش سهمیه ویژه برای چهره‌های قرآنی مازندران، گفت: در زمینه داوری مسابقات قرآنی با تمام دقت و نظارت وارد می‌شویم تا با رعایت عدالت در قرآن حقی از هیچ کس ضایع نشود.

وی با اعلام اینکه در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سال گذشته حدود ۴۲ هزار شرکت کننده پس از ثبت نام با هم به رقابت پرداختند، متذکر شد: در سال جاری این عدد به ۵۸ هزار نفر رسیده است و با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اینکه مسابقات سازمان اوقاف به عنوان مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران و تخصصی‌ترین رویداد قرآنی قلمداد می شود، خاطرنشان کرد: مسابقات این سازمان همیشه از سطح بالای کیفی، کمی و تخصصی برخوردار خواهد بود که سکوی پرتاب بسیاری از قهرمانان قرآنی در کشورمان است.

مجیدی مهر با بیان اینکه امروزه اگر بسیاری از قاریان در مجالس و محافل داخلی و خارجی در رسانه ملی و بین مردم شناخته شده‌اند به واسطه کسب رتبه در مسابقات سازمان اوقاف بوده است، گفت: مسابقات بسیار خوب کمی و کیفی را در مازندران شاهد بودیم که چهره‌های قرآنی شاخص و برجسته در آن به میدان آمدند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲ /غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.