پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه استانی در قالب حسینیه مازندران/ تدارک برنامه‌های ویژه برای محرم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی رحمانی مدیر روابط عمومی شبکه مازندران، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: عاشورا ورق مهمی از آزادگی و ظلم‌ستیزی در تاریخ شیعه است، ورقی که هیچگاه کهنه نشده و نخواهد شد. 

وی افزود: هر سال با آغاز ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان و سپاه آزاده و از جان گذشته‌اش، کتاب عاشورا یکبار دیگر ورق خورده و واقعه‌ کربلا و تاریخ آن دوباره مرور می‌شود.

رحمانی با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع)، تجلیل از آن مقام بزرگوار و تکریم از شهدای عاشورا و تشریح فلسفه قیام عاشورا و هدف قیام امام حسین (ع) را از وظایف هر رسانه‌ای برشمرد و تصریح کرد: رسانه استانی مازندران نیز بر اساس چنین رسالتی به ارائه طرح‌هایی نوین با توجه به نیازسنجی مخاطبان اقدام به تولید و پخش برنامه‌های فاخر فرهنگ عاشورایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی شبکه مازندران خاطرنشان کرد: سیمای مازندران با ۲۱ برنامه زنده و ضبطی و مستند که مهم‌ترین عناوین آن؛ برگ گل سرخ، روضه، سوگواره حسینی، حسینیه مازندران، منزل به منزل عاشقی و در چند قدمی خورشید به استقبال ماه محرم رفته است.

این مسوول اضافه کرد: شبکه خبر شبکه مازندران نیز با تولید گزارش‌های خبری، تولید در خصوص ماه محرم و فرهنگ عاشورا اقدام به بازتاب فرهنگ بومی در سطح رسانه استانی و ملی می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت و ویژگی‌های رادیوی مازندران که همان در دسترس بودن است،  گفت: مهم‌ترین برنامه‌های صدای استانی،   بسوته دل، آوای محرم، نای نی نوا، حسینیه رادیو و با کاروان است.     

رحمانی یادآور شد: پخش گزارش ازحال و هوای شهرها و روستاهای استان در محرم، گفت‌وگو با پیرغلامان حسینی، اشعار شاعران استان با موضوع حماسه حسینی، پخش مداحی‌های محلی، معرفی کتاب، بخش کارشناسی، نمایش و موسیقی‌های تولیدی ویژه ایام از برنامه‌های صدای استان برشمرد.

رحمانی گفت: همچنین تولید دو نماهنگ ویژه عاشورای حسینی و شور حسینی به مدت سه دقیقه، تولید پنج پوستر با موضوعیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع)، تولید سری استوری موشن روزشمار محرم به تعداد ۱۵ برنامه ویژه اینستاگرام و تولید سری گزارش‌های مردمی از حضور در مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی شبکه مازندران همچنین ادامه داد: اجرای سه برنامه، برگزاری پویش کتابخوانی ویژه عاشورای حسینی با تولید پوستر و تیزر با اهدای جوایز، بارگذاری تولیدات صدا و سیمای مرکز در وبسایت و کانال‌های مجازی استانی از برنامه‌های پیش‌بینی شده معاونت فضای مجازی در محرم ۱۴۰۰ است.

 /۸۶۰۴۸/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.