پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رئیس دادگستری مازندران: حفظ زمین‌های استان تبدیل به ابر چالش شد

0

حجت الاسلام محمد صادق اکبری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران افزود: اکنون پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی توقع داریم تا تجاوز به انفال کاملاً دراستان از بین برود.

وی با بیان اینکه دشت، کوه، سواحل دریای خزر، دشت های حاصلخیز و جنگل جزء انفال مازندران است و باید در حفاظت از آن همه کوشا باشیم، بیان داشت: تاکید می کنم واحد های حقوقی دستگاه های اجرایی استان باید تقویت شود تا دعاوی به موقع طرح و دفاع شود.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: همه مدیران بر حسب قانون اگر جرمی در دستگاه اتفاق بیفتد باید به موقع اعلام کنند و اگر نکنند به گردن خود مدیران می افتد.

وی با بیان اینکه دستگاه های منابع طبیعی، راه شهر سازی، محیط زیست و جهاد کشاورزی که ارتباط مستقیم با حفاظت از انفال دارند باید در اجرای احکام توجه جدی داشته باشند، گفت: مدیران نباید از اجرای احکام و پیگیری پرونده های تجاوز به انفال احساس خستگی کنند و یا رودربایستی داشته باشند.

اکبری با بیان اینکه دستگاه قضایی و شخص رئیس کل در تمام شبانه روزی در خدمت شما مدیران است، گفت: تاکید می کنم زیبنده مازندران نیست پس از چهل سال که چالش های تجاوز به عرصه های طبیعی تبدیل به ابر چالش شده است بگوییم که امکانات و یا وسایل اجرای احکام را نداریم.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید همه وسایل مورد نیاز برای اجرای احکام را فراهم کنند و اینکه وسایل اجرای حکم نداریم در استان مازندران قابل قبول نیست.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه باید پیوست های امنیتی و فرهنگی را در صنعت گردشگری مازندران داشته باشیم، گفت: گردشگری مازندران نباید تحت شعاع حضور برخی از بی بندو باری ها قرار بگیرد.

اکبری تصریح کرد: همه مکلف به رعایت قسط و عدل هستیم و قوه قضائیه ماموریت مضاعفی در این خصوص دارد.

وی با اشاره به اینکه قضات فقط به قانون عمل می کنند وموارد غیر قانونی را در تصمیم و آرای خود دخیل نمی کنند، گفت: قضات همواره مستندات قانونی را در قضاوت خود لحاظ می کنند.

وی گفت که قاضی غیر مستقل تحت تاثیر جو، جریانات و باند های زر و زور نمی تواند احقاق حق کند و یا تحت تاثیر دستگاه اجرایی قرار بگیرد نیز نمی تواند احقاق حق کند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت که برخی از مجریان از ما می خواهند که قاضی چنین تصمیمی بگیرد بدانید ما نمی توانیم انجام بدهیم و حتی شخص رئیس قوه قضاییه نمی تواند چنین کاری را انجام بدهد.

اکبری تاکید کرد که قوه قضائیه مستقل قوه ای است که می تواند در پیشبرد اهداف نظام موثر باشد پس استقلال دستگاه قضایی، استقلال قاضی و استقلال درونی قاضی سه اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی را هرگز فراموش نکنید.

وی گفت: دستگاه قضایی باید آینده نگر باشدو به عواقب تصمیمات توجه کند تا آینده درخشانی را در جامعه رقم بزند و این موضوع با صبر و حوصله و عاقبت اندیشی می تواند در تصمیمات تاثیر گذار باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم تعامل سه قوا در استان تاکید کرد و گفت: برای اجرای عدل و قسط و کاهش جرم و از همه مهمتر پیشگیری با مدیران و نمایندگان مجلس برای انجام وظایف قانونی به تعامل مضاعفی نیاز داریم.

وی به وجود شورای پیشگیری از وقوع جرم که با مدیریت محوری دادگستری استان مازندران است اشاره کرد و گفت: همه مسئولان در حوزه کاری خود وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را دارند و الان یکی از چالش های قوه قضاییه کثرت ورودی پرونده ها است.

اکبری ادامه داد: آسیب شناسی وقوع جرم را باید در مازندران جدی بگیریم و در گام اول باید جرائم را به صراحت اعلام و راهکار پیشگیری را عملیاتی کنیم.

وی به وجود شورای اقتصاد مقاومتی در مازندران اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی از سرمایه گذاران مشروع و نظام مند حمایت می کند و با هر گونه ناامنی و بی نظمی نیز برخورد می کنیم.

وی گفت: اگر سرمایه گذار پرونده قضایی داشته باشد را براحتی مطرح می کنیم، چراکه هزینه پیشگیری، پیش بینی و هشدار بسیار کمتر از تشکیل پرونده و اجرای احکام است.

اکبری گفت: دستگاه قضایی باید زد و بندها را از بین ببرد و بدون تعارف نیز برخورد می کند، صد البته عمده مدیران پاک هستند اما ممکن است که عده ای از مدیران گل خورده باشند پس برخورد ها را انجام می دهیم.

/ ‏۱۸۹۹/‏۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.