پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ذخیره‌سازی 700 هزار تن پرتقال برای شب عید/ صادرات مرکبات به 13 کشور

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، همه ساله در ایام پایانی سال شاهد تکاپوی باغداران برای تامین میوه شب عید کشور هستیم که این روزها نیز باغداران، سورتینگ‌داران و انبارداران را مشغول خود کرده است.

عزیزالله شهید‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت تامین میوه شب عید کشور، اظهار کرد: ۷۰۰هزار تن مرکبات در سردخانه‌ها و انبارهای فنی مازندران ذخیره شده  است.

 

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد، افزود: این میزان میوه ذخیره شده تامین‌کننده میوه کل کشور تا دو ماه بعد از شب عید خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به کیفیت بالای محصول مرکبات امسال مازندران اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰هزار تن صادرات؛ یعنی دو برابر سال گذشته صادرات از نوع مرغوب به ۱۳ کشور جهان صورت گرفت.

 

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: توزیع مرکبات به سایر استان‌ها از اواخر بهمن ماه صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: البته مباشر تامین میوه شب عید اتحادیه باغداران استان بوده که می‌تواند با هماهنگی، توزیع به سایر استان‌های کشور را در دستور کار قرار دهد.

 /۸۶۰۳۴/ج/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.