پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دو درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی صرف فعالیت‌های فرهنگی شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه،کمال علی‌پور نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در هشتمین جلسه شورای توسعه قرآن مازندران در امام‌زاده عبدالحق(ع) زیراب اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی فقط ۴۰ میلیارد تومان بودجه  برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شه است که این رقم نسبت به مجلس نهم که ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، نشان دهنده کاهش بودجه قرآنی کشور است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های موازی در کشور زیاد است، افزود: باید دو درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی صرف فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی شود.

  نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اشاره به اینکه دشمن با راه‌های مختلف در جاهایی ورود پیدا می‌کند که  در آن  بخش‌ها کاری نشد، خاطرنشان کرد: دشمنان با ابزارهای مختلف برای براندازی کشور کار کردند و ما در فعالیت‌های دینی و مذهبی عقب نشستیم.

وی متذکر شد: برای موسسات قرآنی ۶۰ میلیارد تومان بودجه قرار دادیم.

*ضرورت مستقل‌بودن بودجه قرآنی

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با تبریک ولادت امام علی(ع) و دهه فجر و ضرورت حضور همگانی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن باید چشمگیرتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی گفت: آیین نامه شورای توسعه قرآنی با مدیریت امام جمعه بُرِش شهری و شهرستانی انجام شود و حلقه‌های مختلف قرآنی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مظلومیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی و دانشجویی با فرهنگی در بودجه‌ها تفکیک شود تا فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه قرار نگیرد و مربی قرآن ذیل هنرمند بیمه نباشد و سهم قرآن از بودجه‌ها مشخص و جدا باشد.

وی با بیان اینکه از این دولت و مجلس انتظار قدم‌های مؤثر برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی داریم تا قرآن از محجوریت خارج شود، اظهار کرد: همکاری و همراهی قانون از فعالیت‌های قرآنی باعث می‌شود تا قرآن در اوج قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵ /غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.