پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخواست گل‌کاران منطقه دودانگه برای بررسی دلیل کاهش گل‌دهی

0

اسماعیل خورشیدی امروز درباره برداشت گل‌محمدی در برداشت گل‌محمدی در مزارع و باغ‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال تغییرات آب و هوایی موجب شد باغداران منطقه دودانگه زودتر وارد مزارع شوند.

وی با اشاره به پایان برداشت گل‌محمدی در مزارع و باغ‌های دودانگه ساری، افزود: تغییرات آب و هوایی به گل‌‌ها خسارت وارد کرد به‌طوری‌که میزان تولید به نیمی از تولیدات سال گذشته رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری  با بیان اینکه امسال میزان گل تولیدی به حدود ۱۵ تن و گلاب تولیدی به حدود ۳۵ تن رسید، تصریح کرد: ۹۰ درصد گل‌کاران منطقه دودانگه امسال گل‌های تولیدی را برای تبدیل به گلاب به شرکت تعاونی دودانگه تحویل دادند و از این روند رضایت داشتند.

 

خورشیدی بیان کرد: باتوجه به خسارت به گل‌ها درخواست گل‌کاران منطقه از کارشناسان جهاد کشاورزی این است که این مهم را در دستور کار قرار دهند تا کشاورزان با توجه به توصیه‌ها بتوانند سال آینده تولیدات پرباری داشته باشند.

 

وی با اشاره به وجود۱۵۰ بهره‌بردار در منطقه دودانگه ساری، گفت: دوره برداشت گل‌محمدی امسال در منطقه بسیار کوتاه بود و گل‌کاران دو هفته زودتر برای برداشت گل وارد مزارع شدند.

 /86034/ج/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.