پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خواب آشفته آمریکا با شکل‌گیری قطب جدید در شرق دنیا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه و اولین نماز جمعه با حکم امام راحل با امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ماه، اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه هم پایگاه معنویت و هم پایگاه مقاومت است که باید قدر این نماز جماعت را مردم به‌ویژه جوانان و خود امامان جمعه بدانند، چراکه این منبع و جایگاه بی‌نظیر است.

وی گفت: تلاش تمام افرادی که طی بیش از ۴ دهه گذشته چراغ نماز جمعه را روشن نگهداشتند، قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود نماز جمعه پایگاه مقاومت بوده به این دلیل که طی ۴۰ و اندی سال پیش خاستگاه تمام شهدای ما نماز جمعه بوده است.

محمدی لائینی به فضیلت‌های مختلف نماز جمعه پرداخت و یادآور شد: نماز جمعه در جهاد تبیین، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و حمایت از دولت‌های انقلابی به‌ویژه دولت سیزدهم که تعطیلات ندارد و پیگیری‌ها برای رفع امور و احیای مجدد جهاد سازندگی اوایل انقلاب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به حضور روسیه و ترکیه در اجلاس سه قدرت در ایران اشاره کرد و افزود: در این اجلاس به بحث‌های مربوط به مقاومت، سوریه، روابط اقتصادی قدرت‌ها و اینکه قطب جدیدی در حال شکل‌گیری است و آمریکا تاکنون جهان تک قطبی بود و اکنون قطب دومی در شرق شکل می‌گیرد که همانند شوری سابق توخالی نیست.

امام جمعه مازندران ابراز کرد: اکنون قطب جدیدی در شرق شکل می‌گیرد مثل چین،روسیه، ایران، هند و ترکیه که با این روند آمال و آرزوی آمریکا که پایان تاریخ و تک‌‌قطبی بودن جهان، تمام این خواب‌ها دارد آشفته می‌شود.

محمدی لائینی یادآور شد: این نماز جمعه است که دارد مسائل را برای مردم بازگو می‌کند و آینده امیدوارانه و دولت‌ها و فعالیت‌های انقلابی برای حمایت از چنین دولت‌هایی تشویق می‌کند و واقعا آینده امیدوارکننده‌ای است که اگر مردم حمایت و دولت هم به بازار توجه کند در عین حال از گردنه‌های سخت اقتصادی عبور می‌کند و باید به اقشار آسیب‌پذیر توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است که مردم از دین و انقلاب دور هستند، افزود: در شبکه‌های من و تو وابسته به وهابیت می‌خواهند مسائل را وارونه جلوه دهند ولی واقعیت چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها و آقایان ظاهرشان شاید مناسب نباشد اما در باطن‌شان نور دین موج می‌زند ولی ما ملت امام حسین (ع) و شهادت هستیم و نباید فریب دشمنان را بخوریم.

محمدی لائینی بیان کرد: اهمیت نماز جمعه در دلگرمی مردم و مایوس کردن دشمنان بر کسی پوشیده نیست و تمام نقشه‌های دشمنان را نقشه بر آب می‌کند و به تمام دشمنان اعلام می‌کنیم پایگاه‌های نماز جمعه همچنان سنگر معنویت و مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های طلایی پیش‌رو داریم، افزود: جریان انگشتربخشی امام علی (ع) از بعد اهمیت و فوری بودن انفاق مورد توجه است که همان سرنماز انجام دادند؛ چراکه انفاق امری فوری است و هر زمانی‌که تصمیم به کار خیر دارید زود باید انجام داد چراکه موانع در این راستا بسیار زیاد بوده و موضوع دیگر اهمیت انفاق و کمک به نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: مساله دیگر بحث مباهله که این مهم فضیلتی در ارتباط با حضرت علی (ع) است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه روز تکریم خانواده و بازنشستگان را نیز پیش‌رو داریم، افزود: خانواده موجود در سن و سال مناسب بحث فرزندآوری و هم خانواده دیروز بازنشستگان زحمات، خدمات و مشکلات‌شان دیده شود همچنین برای خانواده فردا نیز مشوق‌های لازم مدنظر قرار گیرد و این سه نگاه را باید به خانواده داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حرفه‌آموزی و مهارت در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: توصیه‌ ما این است جوانان باید ماهر باشند نه اینکه فقط مدرک بگیرند؛ چراکه مدرک گرفتن بدون مهارت کافی نیست و دانشگاه‌ها نیز باید به بعد مهارت‌افزایی به دانشجویان توجه کنند و مردم به آموزش فنی و حرفه‌ای را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با دعوت همه نمازگزاران به تقوا، اظهار کرد: ویژگی دنیا فانی شدن و ناپایداری و ویژگی آخرت باقی بودن و پایداری است.

محمدی لائینی اضافه کرد: طبیعت انسان جاودانه‌خواه است به این معنا که دوست دارد همه نعمت‌ها همیشه باشد و آنها را از دست ندهد، فکر اینکه مال و داغ عزیزان انسان را می‌آزارد و این طبیعت انسان است.

وی بیان کرد: این جاودانه‌خواهی و باقی ماندن ریشه بخل و حرص که طبیعت انسان بوده که یکی از ملاک‌های انسان برای انتخاب‌هایش است.

امام جمعه مازندران در پایان با بیان اینکه کلید واژه تمام امور خیر، تقوا است، گفت: اگر تقوا داشته باشیم همه مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

 /۸۶۰۳۴/ج/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.