پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت آتش سوزی کارخانه فوم ساری ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، ظهر امروز یکشنبه کارخانه تازه تأسیس فوم شهرک صنعتی شماره یک ساری بر اثر فعالیت‌های انسانی دچار حریق شد. این کارخانه تازه تأسیس که قرار بود تشک‌های تخت خواب و همچنین ابر و اسفنج تولید کند، هنوز به بهره برداری نرسیده بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در گفت گو با خبرنگار ایرنا، ضمن اعلام پایان عملیات اطفای حریق، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال خسات به این کارخانه وارد شد.

سید مصطفی موسوی گفت: آتش نه تنها انبار کارخانه را به طور کامل سوزاند، بلکه پس از سرایت به بخش‌های دیگر وارد سالن تولید شد و انجا را نیز به صورت کامل تخریب کرد.

وی همچنین افزود: بخشی از ساختمان اداری کارخانه نیز طعمه حریق شد و آسیب جدی دید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه کارخانه از لحاظ ابزار ایمنی از پیش استانداردسازی و مجهز بود، گفت: اما متأسفانه به دلیل اشتعالزا بودن مواد ذخیره شده در انبار و گرمای هوا، اتش به سرعت شعله ور شد و به بخش‌های دیگر کارخانه سرایت کرد.

موسوی با بیان اینکه کارخانه کاملاً تحت پوشش بیمه اسیا بود افزود: انتظار می‌رود بیمه هرچه زودتر برای جبران خسارات وارد کار شود تا در این شرایط اقتصادی کارخانه به چرخه تولید برسد.

وی همچنین اظهار داشت که این آتش سوزی خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت و همه عوامل انسانی کارخانه در سلامت به سر می‌برند.

درحال حاضر ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی با یکهزار و ۴۰۰ هکتار وسعت در مازندران فعال است که حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در آن در حال بهره برداری هستند.

گفتنی است که از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۱۰ هزار فرصت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شد که نسبت به قبل از دولت تدبیر و امید ۲۷ درصد رشد داشته است.

همچنین از سال ۹۲ تاکنون با ۵۲۴ مورد سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران به میزان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که ۴۷۸ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۲ هزارو ۹۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۹۷ پروژه عمرانی با مبلغ ۴۷۲ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی مازندران انجام شد و در حال حاضر نیز برای تکمیل زیرساخت مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۶۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۹ میلیارد ریال در حوزه‌های ساخت تصفیه خانه فاضلاب، راه، برق رسانی، گازرسانی و زیرسازی و آسفالت در حال اجرا است.

/‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.