پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خرید بیش از ۵۰۰ تن کلزا در شرقی‌ترین شهر مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل ِغله و خدمات بازرگانی استان مازندران، اظهار کرد: در روزهای آغازین خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان مازندران، ۵۷۸تن کلزا در شهرستان گلوگاه از کشاورزان این منطقه تحویل گرفته شده است.

وی افزود: کشاورزان مازندرانی تاکنون ۶۱۴ تن کلزا به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند که شهرستان گلوگاه با تحویل گرفتن ۵۷۸ تن کلزا بیشترین آمار دریافت این محصول را در اختیار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران یادآور شد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان با فعال شدن ۵ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، نکا، ساری، جویبار و آمل آغاز شد که در صورت نیاز به تعداد آن افزوده خواهد شد.

وفایی‌نژاد گفت: با توجه به وضعیت جوی هوا در استان و بارش باران در برخی شهرستان‌ها انتظار می‌رود کشاورزان عزیز از برداشت کلزا خودداری کرده و محصول خود را با اطمینان از رطوبت پایین آن، به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی تحویل دهند.

وی یادآور شد: مراکز خرید تضمینی کلزا در استان مازندران، این محصول را با ۲ تا ۷ درصد ناخالصی و ۱۰ تا ۲۰ درصد رطوبت تحویل می‌گیرند.  

 پایان پیام/۸۶۰۳۴/م
 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.