پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خروج ۸۰۰ مگاوات برق نیروگاه نکا صحت ندارد/ پیشنهاد طرح توسعه نیروگاه برق نکا ۴ سال گذشته مطرح شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محسن نعمتی در ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره قطعی برق روز گذشته کشور و ارتباط آن با نیروگاه نکا، اظهار کرد: همه تعمیرات مربوط به نیروگاه را به موقع انجام دادیم، از خردادماه آمادگی برای تولید حداکثری را در دستور کار قرار داده و همین موضوع باعث شده که ما با همه توان نسبت به تولید برق اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه میزان برق مصرفی سال گذشته ما ۵۸ هزار مگاوات مصرف برق بود، گفت: در سال جاری به ۶۸ هزار مگاوات رسیدیم و نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات بیشتر شده است.

به گزارش فارس، همین موضوع نشان می‌دهد که دولت و وزیر نیرو به عنوان افراد اثرگذار در حوزه تولید برق چندان توجه به نیازهای واقعی جامعه نکرده و به راحتی از کنار آمار و ارقام‌ها و هشدارها عبور کردند.

مدیرعامل نیروگاه برق اضافه کرد: به دلیل اینکه واحدهای ما به صورت ۱۰۰ درصد آماده بودند مشکلی برای تولید نداشتیم، آنچه که در توان داشتیم برای تولید برق به کار بردیم و همه توان نیروگاه در حال تولید برق است.

وی با اعلام اینکه مشکلات فنی از خارج نیروگاه ممکن است، چالش ایجاد کند، افزود: خبر خروج ۸۰۰ مگاوات برق نیروگاه نکا صحت ندارد، واحدهای ما در مدار بودند یک واحد بخار سیکل ترکیبی ۱۶۰ مگاواتی در حد سه ساعت به دلیل پیک‌رانی شرکت گاز از شبکه خارج کردیم.

نعمتی با اعلام اینکه روز گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق در استان مازندران و گلستان مصرف شده است، گفت: حجم مصرف بسیار بالا بوده است.

به گزارش فارس، مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی نکا در حالی از مصرف بالای برق در مازندران و گلستان خبر داده که روز گذشته بیشتر خانوارهای مازندرانی حدود ۶ ساعت برق نداشتند.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا خاطر نشان کرد: پیک مصرف مورد نیاز مازندران و گلستان در حال حاضر ۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات است.

وی در ارتباط با طرح توسعه‌ای نیروگاه برای دو واحد جدید در دستور کار است، گفت: اقدامات مقدماتی انجام شده، هفته گذشته با مسؤولان وزارت نیرو داشتیم در این نشست راجع به واحدهای که ساخته و نصب شود صحبت شده است.

نعمتی یادآور شد: اگر کار خوب پیش برود واحد اول گازی در انتهای ۱۴۰۱ یا اوائل ۱۴۰۲ تحویل نیروگاه می‌شود که به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات در فاز اول و در فاز نهایی ۵۰۰ مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس با توجه به احساس نیازی که در کشور وجود داشت، پیشنهاد طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا که قطب تولید برق کشور است را چه زمانی مطرح کردید، گفت: چهار سال پیش مطرح کردیم.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا با بیان اینکه اگر توجه می‌شد این ۱۶۰ مگاواتی که قرار است در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در مدار قرار گیرد در حال حاضر مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت، افزود: وزارت نیرو احداث نیروگاه در کشور را اولویت‌بندی کرده و بر همین اساس اقدام به تامین اعتبار می‌کرده است.

وی در پایان گفت: توقع بود که بخش خصوصی در زمینه تولید برق پیشقدم می‌شد.

 /۸۶۰۰۴/ج

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.