پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خروج واردات انواع کاغذ از لیست ارز ترجیحی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی ظهر امروز در بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، اظهار کرد: به‌زودی بسته کامل تامین مالی برای توسعه و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به کارگروه جهش تولید ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید میدانی در چند ماه اخیر از واحدهای تولیدی با هدف بررسی مشکلات، افزود: واحدهایی که محصولات آنان با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شود، با رکود زیادی مواجه شدند، همچنین واردات کاغذ با ارز ترجیحی سبب شد تا تولیدات شرکت‌های داخلی به‌شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

دژپسند تصریح کرد: با تدابیر دولت واردات انواع کاغذ نیز از لیست ارز ترجیحی خارج و اکنون تولید واحدهای داخلی اقتصادی شده است، در این راستا برای این که بار دیگر واحدهای مختلف کشور به ظرفیت کامل تولیدی برسند بسته جدیدی برای تامین سرمایه در گردش و توسعه واحدها در راه است که به‌زودی چگونگی بهره‌مندی واحدها از این تسهیلات قابل توجه در کار گروه جهش تولید ارائه می‌شود. 

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران شرکتی بی‌نظیر است که به یقین با حمایت همه‌جانبه برای رساندن تولید به ظرفیت کامل وابستگی کشور به واردات به‌شدت کاهش خواهد یافت.

این مسؤول تاکید کرد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با هدف قطع وابستگی کشور به واردات کاغذ تحریر، روزنامه و کتب درسی طراحی شده است، از سوی دیگر اشتغال حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این شرکت برای استان مازندران بسیار مهم است.

وی وضعیت خروج واحدهای تولیدی از رکود را در دو ماهه اخیر مطلوب‌تر توصیف کرد و گفت: گزارش‌های زیادی از تعطیلی شرکت چوب و کاغذ مازندران دریافت شده است، اما با حمایت دولت و بخش خصوصی شرایط تولید بهتر شده و اکنون تا ۴۰ درصد رسیده است.

دژپسند اضافه کرد: طبق برنامه مواد اولیه صنایع چوب‌بر باید از روش کاشت و زراعت چوب و واردات چوب با پوست تامین شود و در دولت برای هر یک از این روش‌ها برنامه‌ریزی دقیقی کرده است، از بانک تجارت خواستیم تا هر چه سریع‌تر تمهیدات لازم جهت پرداخت تسهیلات برای این شرکت را فراهم سازد. 

وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به‌کار کرد و مهم‌ترین تولیدکننده کاغذ در کشور محسوب می‌شود، گفت: این شرکت در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا، ۲۰ درصد صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران پارسال با کمک ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی دولت از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رونق تولید از زیر تیغ اعمال ماده ۱۴۱ قانون تجارت نجات یافت.

به گزارش فارس در این بازدید؛ نماینده ولی فقیه در استان مازندران، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، اعضای هیات مدیره صنایع چوب و کاغذ مازندران حضور داشتند.

 /۸۶۰۴۸/ج/س




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.