پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خدائیان: بخش خصوصی باید تقویت و حمایت شود/ نظام بانکداری جای گلایه دارد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ذبیح‌الله خدائیان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل بازرسی استان مازندران، اظهار کرد: مردم همیشه پشتیبان این انقلاب بوده‌اند و دشمنان از همان روز اول به دنبال ایجاد توطئه برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی ایران بودند.

وی تصریح کرد: ایجاد جنگ داخلی، ایجاد گروه‌های تجزیه‌طلب، ترور، تهدید، تخریب و در نهایت ایجاد جنگ تحمیلی چالش‌های بود که دشمنان برای نظام ایجاد کردند و در نهایت با همراهی مردم همه این چالش‌ها به نفع کشور به فرصت تبدیل شده است.

رئیس سازمان بازرسی کشور، با اعلام اینکه مردم در همراهی با انقلاب جلوتر از مسؤولان درخشیدند،گفت: آیا تنها با زبان، از مردم قدرشناسی کنیم کفایت می‌کند؟ خیر! مردمی که این چنین در میدان حضور دارند نیاز دارند مسؤولان پای کار دارند، مردم نیاز به قدردانی ما ندارند بلکه با عمل به آنها خدمت کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که استاندار مازندران در ارتباط با استان و جنگ اقتصادی دشمن،گفت: دشمن با ایجاد جنگ اقتصادی، امید بسته بود که کشور را دچار مشکل کند در این جنگ مسؤولان سرداران و سربازان این جنگ هستند؛ راهکار مقابله با این جنگ را رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش پای ما قرار داده و ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی است در اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی برای رشد و کشور را فراهم کنیم؛ رهبر معظم انقلاب در تبیین اقتصاد مقاومتی ارکانی را برشمردند و راهکارهای ارائه دادند که مسؤولان باید این راهکارها را عملیاتی کنند و در این طرح از ظرفیت مردم برای توسعه استفاده شود.

خدائیان ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به بخش خصوصی میدان داده شود و نسبت به توانمندسازی آنها اقدام کرده و مسؤولان موظف هستند که موانع را از پیش سرمایه‌گذاران بردارند.

وی با اعلام اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی باید در خود این استان حل و فصل شود، افزود: متولیان استانی در این زمینه باید پای کار باشند، نباید سرمایه‌گذاران در ادارات استان‌ها سرگردان باشند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با اعلام اینکه امنیت برای سرمایه‌گذار زمانی ایجاد می‌شود که در طول فعالیت از سوی متولیان امر حمایت شود، گفت: سرمایه‌گذارها در استان‌ها نیاز به دلگرمی و حمایت‌ها همه جانبه دارند، اگر فردی شرایط سرمایه‌گذاری ندارد باید در ابتدای کار مورد رصد قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه بخش خصوصی باید توانمند شود، اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذاران نیاز به تسهیلات دارند از سوی بانک‌ها و متولیان مورد حمایت قرار گیرند، از نظام بانکداری کشور گلایه دارم، بانک‌های کشور به جای عمل به وظیفه به بنگاه داری روی آوردند؛ ساخت و ساز و اقداماتی که در حوزه بانکداری نیست.

خدائیان ادامه داد: بحث کفایت سرمایه موضوعی است که بانک مرکزی به آن باید توجه کند، انتظار از بانک مرکزی این است که نظارت جدی‌تر بر عملکرد بانک‌ها داشته باشد، بانک‌ها باید در خدمت اقتصاد مقاومتی باشند.

وی در ارتباط با حمایت از تولید ملی،گفت: این موضوع در دستور کار مدیران قرار گیرد و اگر در کشور تولید ملی داریم نباید اجازه داده شود که کالای مشابه وارد شود و نباید اجازه داده شود که با قاچاق کالا تولید ملی دچار مشکل شود، مدیریت مصرف از ارکان حمایت از اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه فرهنگ سازی مناسب شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: حمایت از صنایع دانش بنیان یکی از موضوعاتی است که باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: جوانان ما دانش و ظرفیت مناسب دارند که نیاز به حمایت دارند، داشته‌های یک جوان علم است برای به‌کارگیری علم نیاز است که بسترسازی مناسب در این زمینه انجام شود.

خدائیان با اعلام اینکه یکی از اقدامات اساسی در کشور، تولید اشتغال‌آفرین است، افزود: تحریم‌ها روز به روز شدت پیدا می‌کند، تحریم در بخش‌های مختلف بی‌اثر بوده است و از روش صنایع دفاعی برای مقابله با تحریم‌ها در بخش اقتصادی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: قانون‌های جدی در حمایت از تولید، نخبگان و ایجاد اشتغال وجود دارد که مدیران اجرایی استان به این مباحث توجه کنند، نظارت بر حسن اجرایی قوانین یکی از موضوعاتی است که در دستور کارسازمان بازرسی قرار دارد.

رئیس سازمان بازرسی با اعلام اینکه به سراغ مدیران کم‌کار می‌رویم، گفت: مسؤولانی که دوران مدیریت آنها به بطالت می‌گذرد باید به سازمان‌های قانونی پاسخگو باشند.

وی با اعلام اینکه گلوگاه‌های فساد در استان‌ها باید شناسایی شود، گفت: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار است تا گلوگاه فسادشناسی نشود با تغییر افراد اقدام خاصی انجام نمی‌شود.

خدائیان در ارتباط با بیکاری در مازندران، اضافه کرد: وجود بیکار در این استان با وجود قابلیت‌های این استان ضعف از مسؤولان استانی است، مازندران با وجود پتانسیل بالا نباید رشد منفی جمعیت داشته باشد، حتما در بعد فرهنگی قطعا کار نشده است، قانون جوانی جمعیت در دستور کار دولت و قوه قضائیه است و سازمان بازرسی نظارت جدی بر اجرای این قانون دارد و سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای این قانون در استان داشته باشد برای همه مدیران وظیفه تعیین شده است، رشد بالای طلاق در این استان یک آسیب جدی است و باید برنامه‌ریزی مدونی در این حوزه باید تعریف شود.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.