پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خبر خوب| آزادی ۵ زندانی و اعطای مرخصی به ۵۸ مددجو در بهشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در بازدید از زندان بهشهر اظهار کرد: در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه، یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری مازندران در این بازدید با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی بیان کرد: قضات در بازدید‌های خود از زندان متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط، فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند چون  زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند باید زندانی شوند.

وی درادامه اظهارداشت: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: این بازدید‌ها به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات مددجویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند، در این دیدار‌ها برای برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد دستور پیگیری داده می‌شود.

به گزارش فارس، طی بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان بهشهر به همراه قضات دادگستری‌ ۵ زندانی واجد شرایط آزاد و ۵۸ زندانی نیز به مرخصی اعزام شدند و با ۱۵۰ زندانی نیز دیدار چهره به چهره انجام و نسبت به بررسی مشکلات آنان دستور لازم داده شد.

 /۸۶۰۱۸/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.