پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمایت بانک‌های کشور از بخش تولید و کشاورزی مازندران باید ویژه و ملی باشد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت، انتظار فعالان و تولیدکنندگان بخش تولید، صنعت و کشاورزی مازندران از مجمع نمایندگان استان برای پیگیری ومطالبه به حق از بانک‌ها، نگاه ویژه برای حمایت از شرایط تولید و طرح‌های توسعه‌ای آنها است.

رضا حاجی پور امروز درحاشیه بازدید محمدشیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، ازمجتمع تولید گل وگیاه رویش شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: قطعاً با حمایت و درایت بیشتر از سوی مدیران ارشد بانک‌ها و نیز سرپرستی آنها دراستان برای حمایت جدی و عملیاتی از چرخه تولید و حفظ اشتغال و تولید پایدار باعث ایجاد انگیزه بیشتر تولیدکنندگان نیز خواهد شد.

وی، با تاکید بر اختصاص تسهیلات بانکی کم بهره به فعالان ‌بخش کشاورزی استان، گفت: توجه به این مهم یکی از نیازهای حمایت از فعالان این بخش است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی همچنین، به فعالیت منحصربفرد آقای قلی زاده سرمایه گذار و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گل وگیاهان زینتی درکشور که بیش از ۳ دهه دراین بخش درشهرستان آمل فعالیت دارد، گفت: مجموعه گل زینتی رویش آمل با حمایت ویژه بانک‌ها رشد کرده و به مرحله باردهی رسیده و تداوم این حمایت‌ها دراجرای طرح‌های توسعه‌ای آن نیز باعث شکوفایی این صنعت، ارزآوری برای منطقه و نیز اشتغال‌های بیشتر خواهد شد.

حاجی پور اضافه کرد: قطعا اگر حمایت ویژه وزارت تعاون و نیز بانک توسعه تعاون و دیگر بانک‌ها به این مجتمع تولیداتی نبود، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک درشهرستان جویبار هم عملیاتی نمی‌شد واکنون باید به واسطه این حمایت‌ها و جدیت آقای قلی زاده سرمایه گذار باعث شده تا تولیدات گل زینتی رویش آمل روزانه به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، روسیه و دیگر کشورهای اروپایی صادر شود.

وی ادامه داد، درحال حاضر کیفیت تولیدات گل‌های آنتریوم مجتمع رویش آمل از نظر کیفیت و تنوع رنگ بالاتر از رقبای اروپایی تولیدکننده این بخش که از کشورهای اروپایی به خصوص هلند هستند، است و این یک افتخار بزرگ است که باید از سوی همه مسئولان امر و شبکه بانکی کشور برای طرح‌های توجیهی و توسعه‌ای مورد حمایت قرار بگیرند.

رییس مجمع نمایندگان مازندران یادآورشد: مازندران به لحاظ حاصلخیزی خاک و اقلیم مناسب در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان درتولید بیش از دهها محصول رتبه نخست کشوری و صادراتی دارد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.