پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حجاب امکان حضور بهتر زنان در اجتماع بدون توجه به جنسیت را می‌دهد

0

 زهرا رضایی پیرامون اهمیت عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس با بیان اینکه حجاب را خداوند برای حفظ آرامش مردم و بنیان خانواده‌ها واجب کرده است، اظهار کرد: خانمی که با تحقیق و مطالعه، فواید حجاب را درک کرده به هیچ وجه آن را به مشکلات اقتصادی ربط نمی‌دهد.

وی موضوع عفاف را مسئله مهم عنوان و بیان کرد: انسان با ایمان و با اخلاق، عفاف را در همه جا و همه حال رعایت می‌کند، عفت کلام، عفت نگاه، عفت نحوه نشست و برخاست و اما حجاب باید در کنار عفاف باشد چون طبق نص صریح قرآن یک امر واجب است.

رضایی با بیان اینکه در واقع حجاب رعایت عفت در نوع لباس پوشیدن است،گفت: خداوند حتی در قرآن، افراد محرم و نامحرم را هم مشخص کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حکومت پهلوی توسط دولت‌های غربی در ایران تأسیس شده بود مسؤولان فرهنگی این حکومت کاملا تحت امر فرامین مسوؤلان کشورهای غربی بودند و به دستور آنها سعی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی برای مردم ایران داشتند.

رضایی با بیان اینکه یکی از دلایل حضور و نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، پیدا کردن جایگاه واقعی خود بر اساس تعالیم اسلام بود اضافه کرد: رعایت حجاب به زن این امکان را می‌دهد که بدون مطرح کردن جنسیت خود در عرصه‌های مختلف جامعه تلاش کند.

وی افزود: در گام اول انقلاب اقداماتی برای ترویج حجاب انجام شد ولی کافی نبود و بعضا اشتباهاتی هم صورت گرفت، اما در گام دوم انشاالله با درس گرفتن از تجربیات گذشته همه ما باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.

رضایی گفت: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد تاثیر ماهواره و فضای مجازی بر روی سبک زندگی بعضی از مردم بودیم که همین امر یکی از دلایل افزایش آمار طلاق بوده است.

مسؤول اداره عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران به خانواده‌هایی که اجازه ورود سبک زندگی غربی را به خانه‌های‌شان دادند اشاره کرد و افزود: در این خانواده‌ها بیش از حد و افراطی به ظواهر زندگی توجه می‌شود و کمتر وقت برای آراسته کردن خودشان به ارزش‌های اخلاقی می‌گذارند.

وی ضمن بیان اینکه به اسم روشنفکری و امروزی شدن ارزش‌هایی مثل حیا، نجابت، غیرت، عفاف، حجاب و وفاداری به همسر را از زندگی‌های‌شان بیرون انداختند، گفت: همین موضوع باعث طلاق و از هم پاشیدن خانواده‌ها شده است.

زهرا رضایی در پایان به نگاه منفی و تیره بعضی از خانم‌ها به حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: از دید من حجاب از جنس نور و زیبایی و عشق و لطافت و محبت است.

 /۸۶۰۶۱/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.